به دلیل مشکلات فراوانی مانند زمان بر بودن روش‌هایی قدیمی ساختمان سازی، استفاده از روش‌های جدید مانند کمپ‌های اقامتی پیش ساخته با مصالح سبک مانند سقف کاذب  جایگزین شده‌اند. در این مقاله قصد داریم در مورد تنوع معماری داخلی و بیرونی کمپ‌های اقامتی پیش ساخته ای پلاس صحبت کنیم.  با ای جی وی همراه باشید.

کمپ اقامتی پیش ساخته چیست؟

کمپ‌های اقامتی، که به وضوح از نامشان پیداست، ساختمان‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که برای زندگی و سکونت افراد طراحی شده‌اند. این کمپ‌ها در طراحی‌های مختلفی ارائه می‌شوند و معمولاً شامل امکانات و تجهیزات ضروری برای زندگی هستند.

چه زمانی از کمپ پیش ساخته استفاده می‌شود؟

استفاده از این نوع کمپ‌ها به دلیل سرعت بالای ساخت آن‌ها بسیار رایج است، به ویژه در مناطق صنعتی، کارگاه‌های ساختمانی و شرکت‌های نفتی که نیاز به اسکان سریع نیروی کار دارند. عامل دیگری که به استفاده از این نوع سازه‌ها کمک می‌کند، مشکل ارسال مصالح ساختمانی به مناطق دورافتاده است. قطعات کمپ‌ها به صورت پیش ‌برش ‌خورده به این مناطق ارسال می‌شود و توسط تیم‌های متخصص در مدت زمان کوتاهی با استفاده از انواع سازه کمپ‌های اقامتی مونتاژ می‌گردد.

معماری بیرونی کمپ‌های اقامتی پیش ساخته ای پلاس

کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس در مساحت مختلف و دو طرح مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند. نمای بیرونی این کمپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی داشته باشد. 

طرح مدرن

نمای بیرونی این کمپ‌ها از صفحات مسلح سیمانی با ضخامت 30 میلی‌متر ساخته شده است. این کمپ‌ها ضد حریق، ضد آب و مقاوم در برابر ضربه هستند. این صفحات به وسیله رنگ پاششی بر پایه آب و نانو پوشش داده می‌شوند که مقاومت در برابر عوامل جوی را افزایش می‌دهد.

طرح کلاسیک

در این طرح از صفحات مسلح سازه‌ای OSB با ضخامت 18 میلی‌متر استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌های ضد حریق و ضد ضربه است. این صفحات با پوشش بی‌رنگ ضد UV  نانو محافظت می‌شوند که به دوام و زیبایی نمای کلاسیک کمک می‌کند.

معماری داخلی کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

معماری داخلی کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

معماری داخلی کمپ‌های ای پلاس به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی نیازهای روزمره کاربران را تامین کند و احساس راحتی و آسایش را فراهم آورد. دیوارها، کف و سقف این کمپ‌ها از متریال‌های با کیفیت ساخته شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دیوارهای داخلی

دیوارهای داخلی با ضخامت حداقل 10 سانتی‌متر و از صفحات مسلح سیمانی ضد حریق و ضد آب با ضخامت 10 میلی‌متر یا چوب فرآوری شده ترمو با ضخامت 12 میلی‌متر ساخته می‌شوند. برای سرویس‌های بهداشتی، دیوارها از صفحات مسلح سیمانی ضد آب و ضد حریق با ضخامت 18 میلی‌متر و صفحات سنگ مصنوعی به صورت اسلب استفاده می‌شود.

کف

کف کمپ‌های اقامتی پیش ساخته ای پلاس با ضخامت 13 سانتی‌متر، شامل پارکت لمینت برای سالن و سرامیک برای سرویس‌های بهداشتی است.  همچنین برای کف جکوزی از چوب مصنوعی ضد آب و حشره استفاده می‌شود.

سقف

سقف‌ها با ضخامت حداقل 12 سانتی‌متر از صفحات مسلح سیمانی ضد حریق و صفحات مسلح سیمانی ضد آب با ضخامت 30 میلی‌متر در بخش بیرونی و صفحات مسلح سیمانی ضد حریق و ضد آب با ضخامت 10 میلی‌متر و چوب ترموود با ضخامت 12 میلی‌متر در بخش داخلی ساخته می‌شوند.

عایق‌های کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

کمپ‌های ای پلاس با استفاده از عایق‌های باکیفیت، به خوبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می‌شوند.

عایق سرما و گرما و صدا

از پشم سنگ با ضخامت 10 سانتی‌متر استفاده می‌شود که کمک می‌کند تا تلفات حرارتی و آلودگی صوتی به حداقل برسد.

عایق رطوبتی

 از عایق ایزوسیل نانو برای کف سرویس‌های بهداشتی و بام استفاده می‌شود.

امکانات و تجهیزات داخلی کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

کمپ‌های ای پلاس با مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات داخلی مجهز هستند که شامل موارد زیر می‌شود.

درب‌ها 

شامل درب ورودی، درب خروجی اضطراری و درب‌های خواب می‌شود.

تاسیسات مکانیکی و برقی

 شامل لوله‌کشی آب، فاضلاب، برق و گاز به همراه شیرآلات بهداشتی، توالت فرنگی، روشویی مبله می‌شود.

سایر تجهیزات

شامل کابینت، سینک ظرفشویی، گاز، باربیکیو، ست تخت و پاتختی، جکوزی، تلویزیون،LCD ، یخچال هتلی، کمد رخت آویز و جا کفشی است.

 روف گاردن

 با حوض آب، صندلی‌های راحتی آفتاب‌گیر، باربیکیو جزیره، سایبان پارچه‌ای پرتابل و گونه‌های گیاهی فضای دلنشینی را مهیا کرده است.

ویژگی‌های اصلی کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

ویژگی‌های اصلی کمپ‌های پیش ساخته ای پلاس

دربخش‌های قبل با تنوع معماری داخلی و بیرونی کمپ‌های اقامتی پیش ساخته ای پلاس آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم بدانیم ویژگی‌های خود سازه کمپ چیست. این کمپ‌ها با استفاده از اسکلت فولادی با مقاطع باکس ساخته می‌شوند. دیوارهای پیرامونی آن‌ها با ضخامت حداقل 14 سانتی‌متر از متریال‌های مقاوم در برابر شرایط جوی تولید می‌شوند. همچنین، کمپ‌های ای پلاس به راحتی قابل حمل و نقل با تریلر و جرثقیل هستند و برای نصب آنها به سطح صاف بتنی، برق، آب و گاز نیاز است.

کمپ‌های اقامتی پیش ساخته ای پلاس را از کجا تهیه کنیم؟

شاید بد نباشد کمی در مورد برند ای جی وی بدانیم. ای جی وی، یوز پلنگ ایرانی، یکی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی سبک مثل سقف کاذب کناف است که سبکی نوین در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرده است. مزیتی که محصولات ای جی وی دارند، سازگاری آن‌ها با محیط زیست است. 

برای خرید محصولات ای جی وی مانند کمپ‌های پیش ساخته می‌توانید در سایت انواع آن را مشاهده کنید و سپس با واحد فروش ما ۰۲۱۲۶۹۱۸۰۴۷، ۰۲۱۲۲۷۳۹۷۹۱ و ۰۲۱۲۶۹۱۸۰۴۳ تماس بگیرید. مشاوران فروش ما همه روزه در خدمت شما هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند.

جمع‌بندی 

در این مقاله درمورد تنوع معماری داخلی و بیرونی واطلاعات فنی و جامع کمپ اقامتی پیش ساخته ای پلاس خواندیم. این کمپ‌ها، دارای نمای بیرونی مقاوم در برابر شرایط جوی و نمای داخلی با امکانات رفاهی کامل هستند. دیوارها، کف و سقف این کمپ‌ها از مواد با کیفیت ساخته شده و عایق‌های مناسب برای سرما، گرما و رطوبت استفاده شده است. 

امکانات داخلی شامل تاسیسات مکانیکی و برقی، تجهیزات آشپزخانه و روف گاردن است. کمپ‌های ای پلاس با اسکلت فولادی مقاوم ساخته شده و به راحتی قابل حمل و نصب هستند.