دراین گفتار چه میخوانیم :
1- ساختار دیوارپیش ساخته ای جی وی (یوزپلنگ ایرانی )

2- انواع دیوار پیش ساخته  ای جی وی  

3- ضخامت دیوار پیش ساخته  ای جی وی  

4- مزایای دیوار پیش ساخته  ای جی وی  

5- معایب دیوار پیش ساخته ای جی وی  

6- اجرای تاسیسات دردیوار پیش ساخته  ای جی وی  

7- ابعاد دیوار های پیش ساخته بنایی ای جی وی  

8- سرعت اجرای دیوارهای پیش ساخته  ای جی وی  

9- دیوارهای پیش ساخته ای جی وی چه مباحث و مقررات ملی مسکن و سازمان نظام مهندسی را پوشش میدهد .

10- مقایسه دیوار پیش ساخته بنایی ای جی وی با سفال - بلوک سیمانی- هبلکس

11- مقایسه زمان اجرای دیوارپیش ساخته بنایی ای جی وی- سفال - بلوک سیمانی - هبلکس  

12- مقایسه وزنی دیوارپیش ساخته بنایی ای جی وی - سفال - بلوک سیمانی - هبلکس

13- مقایسه قیمتی  دیوار پیش ساخته بنایی ای جی وی - سفال - بلوک سیمانی - هبلکس

1-ساختار دیوارپیش ساخته ای جی وی
دیوار پیش ساخته ای جی وی از مصالح ساختمانی مانند گچ - سیمان - الیاف ومش ساختمانی - فولاد (ورق گالوانیزه)کاغذ مخصوص - پیچ مخصوص - عایق پشم سنگ - عایق ایکس پی اس تهیه شده است .
دیوار پیش ساخته ای جی وی محصولی که 7 کارخانه برای تولید خود درگیر کرده تا بتواند یک محصول متفاوت ،سبک،ایده ال و اقتصادی را بارعایت تمام ضوابط و مقررات مسکن ملی وسازمان نظام مهندسی در اختیار سازندگان،انبوه سازان ،بلند مرتبه سازان ،کارخانه سازان و ساختمان سازان قراردهد .استفاده ازدیوارهای پیش ساخته در کشور ما از نیازهای اساسی در صنعت ساختمان محسوب شده و فرهنگ ساختمان و ساخت وساز به این محصول گرایش بیشتری دارد و بسیار از تولید کنندگان به دنبال تولید محصول با رعایت همه ضوابط و جوانب هستند .
دیوارپیش ساخته پکیج گرد آوری شده چند محصول و نتیجه آن تشکیل دیوار پیش ساخته ای جی وی با مشخصات زیر است :
-والپست عمدی وافقی با ضخامت ورق 80 صد در صد ضد زنگ
-عایق سرما وگرما ایکس پی اس
- عایق سرما- گرما و صدا راک وول
- صفحات مسلح سیمانی ضد آب وحریق به ضخامت : 12 میلیمتر
-صفحات مسلح گچی مقاوم دربرابر رطوبتبه ضخامت : 24 میلیمتر
- پیچ مخصوص
- گارانتی : 30 سال  

دیوار پیش ساخته  دیوار پیش ساخته ای جی وی در دو مدل وچهار تیپ قابل عرضه است که برای اطلاع از مدل ها و تیپ های دیوار پیش ساخته ای جی وی در ادامه مطلب همراه ما باشید .2- انواع دیوار پیش ساخته  ای جی وی  
الف : مدل های دیوار پیش ساخته :

--- دیوار با والپست عمودی به فواصل 40 سانت :این مدل دیواربه مصرف کننده این امکان را میدهد تااز سطح دیوار برای اعمال بار استفاده کند! منظور ازاعمال بار نصب کابینت آشپزخانه - پکیج - پنل کولر گازی -پنل رادیاتور-تلویزیون-  روشویی - وال هنگ و متعلقات سرویس های بهداشتی

--- دیوار با والپست عمودی به فواصل 60 سانت : این مدل دیوار پیش ساخته امکان اعمال بار سطحی نداشته و فقط میتواند بروی سطح آن ،ساعت - تابلو- تابل فرش و غیره را به سهولت همانند دیوار با مصالح بنایی نصب کرد .
ب: تیپ های دیوار پیش ساخته ای جی وی

---تیپ ای پلاس یا هوشمند: این دیوارپیش ساخته  مناسب دیوارهای پیرامونی وخارجی بوده با این تفاوت که ازدو پوسته کاملا مستقل تشکیل شده است . دیوار ای جی وی تیپ ای پلاس این امکان را فراهم نموده تا درصورت تخریب دیوار نما پیرامونی خسارت و شکافی در دیوار داخلی ایجاد نگردد و درصورت تخریب دیوار داخلی خسارت و شکافی دردیوار خارجی ایجاد نشود.دراین تیپ دیوار برای پوشش سطح پوسته بیرونی از صفحات مسلح سیمانی ضد آب با ضخامت  12 میلیمتر و برای پوشش پوسته داخلی از صفحات مسلح گچی به ضخامت 24 میلیمتر استفاده میشود .دیوار پیش ساخته ای جی وی تیپ ای پلاس این شرایط را فراهم کرده تا مصرف کننده بتواند هر پوشش نهایی مانند : سنگ - چوب - شیشه ورنگ را که مدنظرش هست بروری به عنوان نمای نهایی بدون کوچکترین دغدغه نصب نماید .

دیوار نوع پیش ساخته--- تیپ ای :این دیوارپیش ساخته مناسب دیوارهای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی حمام ودستشویی بوده و مصرف کننده میتواند به سادگی روی سطح آن را ایزرولاسیون و سپس سنگ- سرامیک- کاشی ویا هرنوع متریالی که مدنظر دارد را نصب کند. سطح داخلی این دیوارها از صفحات مسلح سیمانی ضد آب با ضخامت 12 میلیمتر و سطح بیرونی (پشت دیوار)با صفحات مسلح گچی پوشانده شده که این تیپ دیواربا اقبال و استقبال خوب از طرف سازندگان مواجه شده است

--- تیپ جی :این دیوارپیش ساخته  مناسب دیوارهای جدا کننده فضا های ساختمان مانند اتاق های خواب - سالن - پذیرایی و راه پله ها است سطح دوطرف این دیوارها با صفحات مسلح گچی به ضخامت 24 میلیمترپوشانده واین امکان را به مصرف کننده میدهد تا عملیات نصب کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی را به سهولت انجام دهد.این تیپ دیوار یکی از تیپ های پرمصرف در کشور بوده ومانند تیپ ای با اقبال و استقبال خوب از طرف سازندگان مواجه شده است.

--- تیپ وی:این دیوارپیش ساخته مناسب دیوارهای جداکننده فضاهای تمام ساختمان است یا این تفاوت کاربرد این دیوار فقط درمناطق با رطوبت بالا و شرجی مانند پک شمال - جنوب کشور- جزیره قشم - کیش و غیره بوده و سطح دو طرف این دیواربا صفحات مسلح سیمانی ضد آب وضد حریق پوشانده شده است و این تیپ دیوار در جزیره قشم و کیش بسیار طرفدار وخواهان دارد.
3- ضخامت دیوارهای پیش ساخته ای جی وی
دیوارهای پیش ساخته ای جی وی دربا ضخامت های :
---تیغه با ضخامت 9/5 سانت
---تیغه با ضخامت 10/5 سانت
---تیغه باضخامت 12 سانت
---تیغه باضخامت 12/5 سانت
---تیغه یاضخامت 13/5 سانت
---تیغه باضخامت 15 سانت
ضخامت تیغه های مصرفی درساختمان بستگی به دیوار مورد نیازوکاربردآن در فضای ساختمان  داشته و دریک ساختمان به طور معمول از سه ضخامت تیغه بهره گرفته خواهد شد.
4- مزایای دیوار پیش ساخته ای جی وی
-عدم نیاز به والپست (دیوار پیش ساخته ای جی وی در فواصل 60 سانت یک والپست  عمودی و درطول دهانه دیوار درتراز کف وسقف یک والپست افقی دارد!یعنی با استفاده ازدیوارهای پیش ساخته ای جی وی شما به والپست نیاز ندارید.)

- عدم نیاز به ساب فریم برای نصب درب وپنجره دوجداره یو پی وی سی(با استفاده از دیوار پیش ساخته ای جی وی شما نیازی به ساخت ساب فریم برای نصب درب وپنجره دو جداره نخواهید داشت .)-عدم نیاز به چهارچوب درب های ورودی
-عدم نیاز به انرژی آب  
- وزن فوق العاده پایین (22 کیلوگرم در هر مترمربع)
-حمل ونقل بسیار،بسیارآسان(در یک ظرفیت تریلر 1350 مترمربع دیوار تمام شده ارسال میگردد)
-سرعت اجرای بسیار بالا (400 مترمربع در یک شیفت کاری با 5 پرسنل )
-پرت مصالح تا 3 درصد مطابق بااستاندارد اروپا
- جانمایی مسیر عبورلوله های تاسیساتی بدون ایجاد شیار و نخاله
- اجرای تاسیسات چهارگانه به آسانی والمان های پیشرفته وخاص
-تعمیر ونگهداری تاسیسات چهارگانه به سادگی و بدون تخریب
- عدم ایجاد آلودگی صدا به  دلیل نیاز نداشتن یه تخریب وشیار زنی دیوار ها برای عبور زیرساخت های تاسیسات چهارگانه
-عدم ایجاد گرد وخاک و افزایش کیفیت پروسه ساخت    
-پس از نصب فورا امکان اجرای پوشش رنگ وکاغذ دیواری میسر است .
- عایق سرما و گرما- حرارت - برودت  
- عایق صدا کامل(آکوستیک)
-ضد حریق تا 786 درجه سانتی گراد به صورت مستقیم  
- ضد آب (صفحات صد در صد ضد آب با جذب آب بسیار پایین درشرایط غوطه ور شدن)
-عدم آوار هنگام وقوع زلزله وتخریب
-اجرای آسان و سریع اسکوپ سنگ نما
- عدم ایجاد درز وترک در نماهای فرعی ساختمان
-عدم به کارگیری نیروی غیر متخصص  
- اجرای سنگ- سرامیک و کاشی به صورت دوغ آبی یا چسبی
-رعایت ضوابط آیین نامه 1800 زلزله
- رعایت ضوابط آیین نامه 2800 زلزله
- رعایت مبحث 7- 8 و 12 مقررات ملی ساختمان
- رعایت مبحث 17 و19 برای صرفه جویی درمصرف انرژی
- رعایت نشریه 55 و743 سازمان مدیریت و برنامه ریزی شهری
- جابه جایی و تغییر دکوراسیون بدون تخریب ونخاله بار سنگین
-تعمیرات آسان وارزان  
- حذف مصالح بنایی از قبیل : ماسه - سیمان - گچ - خاک
5- معایب دیوار پیش ساخته ای جی وی
-عبور گلوله جنگی از دیوار داخلی
-نیاز به نیروی متخصص جهت اجرای دیوارهای پیش ساخته
-درصورت تعمیر یا جابه جایی دیوار باید از متخصص دیوار پیش ساخته استفاده کنید.
- عدم امکان استفاده دیوار ای جی وی برای محوطه سازی
6-اجرای تاسیسات دیوارپیش ساخته ای جی وی
اجرای تاسیسات آب برق گاز و فاضلاب در این دیوار ها بدون نیاز به کوچکترین تخریب یا ایجاد شیار میسر است و در تمام والپست های افقی و عمودی حفره هایی جهت عبور لوله های چهارگانه تاسیسات پیش بینی شده است در این دیوارها فقط در بحث تاسیسات برقی برای کلید و پریز مصرفی باید از قوطی کلیدهای مخصوصی استفاده و در تمام انشعابات تاسیساتی بایداز ساپورت مناسب استفاده گردد،اما در دیوار با مصالح بنایی مانند تصویر پایین از گچ برای تثبیت انشعابات استفاده مینمایند.

 دردیوار پیش ساخته ای جی وی  این ثبات انشعابات با بست های اسپیت گالوانیزه به سادگی وسرعت بالا انجام میگردد. ویکی از الزامات استفاده از این دیوارهاست که با یک آموزش 20دقیقه به مجری تاسیسات این مهم فراهم خواهد شد.
7- ابعاد دیوارهای پیش ساخته ای جی وی
دیوارهای های پیش ساخته ای جی وی از ابعاد 120در ارتفاع آزاد برخوردار هستند !یعنی بسته به ارتفاع دیوار درهر فضایی ،سازه مناسب آن تولید و به پروژه ارسال میگردد، مثلا اگر ارتفاع دیوار لابی چهار متراست !هیچ محدودیت در تولید وجود ندارد حتی اگر ارتفاع دیوار 6 متر به بالا باشد !اما درعرض به جهت حمل ونقل آسان واجرای با کیفیت عرض دیوار ها هرگز از 120 سانتی متر بیشتر نخواهد بود.دیوارهای پیش ساخته از وزن بسیار پایین برخوردار بود و بیشترین وزن این دیوار ها را صفحات مسلح گچی و سیمانی به خود اختصاص داده و دربحث ستون های عمودی وافقی و عایق با محصولی فوق سبک روبه رو بوده طوریکه در یک ظرفیت تریلی میشود سازه کل یک برج 20 طبقه با زیربنای 500 متر را تخلیه وبه طبقات یه صورت تفکیک انتقال داد .لذا برای سفارش این دیوارها گام نخست ارتفاع دیوارها ساختمان در هر طبقه است و مابقی محصولات براساس کد ارتفاعی دیوارها ،فورا به محل اجرا ارسال میگردد.
8- سرعت اجرای دیوار پیش ساخته ای جی وی
دیوارهای پیش ساخته ای جی وی از سرعت اجرای بالایی برخوردارند ذکر این نکته دارای حایز اهمیت است که بزرگترین دلایل این سرعت که میتوان به طور شاخص ازآنها نام برد :
الف: سبک بودن

ب:ساختار صنعتی

ج:تفکر مهندسی

د: عدم استفاده از آب

ذ:استفاده از خلع دیوار

چ:عدم نیاز به گچکاری
دلایل بالا باعث سرعت و فرآیند ساخت وساز یا بهتر بگوییم : عملیات سفت کاری و نازکاری همزمان نقش بسیار زیادی را برای اتلاف زمان ایجاد میکنند .البته درادامه مطلب به مقایسه دیوار پیش ساخته ای جی وی با چهارنمونه از دیوارهای بنایی مرسوم پرداختیم ! خوب است بدانید شاید برای بعضی از سازندگان ساختمان زمان هیچ اهمیتی نداشته باشد که قطعا بعید میدانیم!اما فرض براینکه زمان مهم نباشد !به طور قطع وحتمی هزینه مهم است و زمان وهزینه دو عامل وابسته بهم هستند و هرچه زمان ساخت یک ساختمان بیشتر باشد ،هزینه های ساخت نیز افزایش پیدا میکند !در مقایسه همزمان دو پروژه در حال ساخت اطلاعات زیر به دست آمد.

- متراژهرطبقه : حدودا 340 متر-تعداد طبقات :7
دیوار موردنیازهردوساختمان :4500 متر مربع
زمان اتمام پروژه با دیوار پیش ساخته : بعداز اسکلت یک شیفت کاری 30 روزکاری  
زمان اتمام پروژه با دیوار بنایی : بعداز اسکلت یک شیفت کاری 145 روز تقویمی
شایان ذکر است ساختمانی که با دیوار بنایی کار شده بود تازه بعد از گذشت 145 روز سفتکاری به اتمام رسیده بود ولی درساختمان با دیوار پیش ساخته ای جی وی پروژه آماده نقاشی بود !!
یکی دیگر از دلایل سرعت موازات کاری عوامل تاسیساتی نیز پیش بینی و درنتایج آزمون وتحقیقات به دست آمده بود !یعنی زمانیکه تیم های اجرای یک طبقه رازیرسازی کرده بودند ،تیم های تاسیساتی از فردا آنروز به آسانی و بدون تخریب و شیار زنی در حال اجرای فاز نخست تاسیساتی بودند هرچند که نقش سازنده ی عامل مدیریت پروژه در اتمام سریع و به بهره برداری رساندن یک پروژه را نمیشود کتمان کرد اما دیوار پیش ساخته  ای جی وی این مزیت ویژه را به سازندگان و مدیران پروژه اهدا میکند. با استفاده از دیوار پیش ساخته ای جی وی فارغ از کیفیت نهایی کار تمام شده به علت صنعتی سازی ،کیفیت مدیریت در هنگام ساخت وساز نیزبه شدت ارتقا پیدا کرده و هیچ نیروی غیر متخصصی درپروسه اجرای درگیر نیست و این باعث افزایش کیفیت - ایمنی - سرعت -کاهش آلودگی صدا و خیلی از موارد دیگر میگردد که به آن در ادامه مطب خواهیم پرداخت .
10- مقایسه دیوار پیش ساخته بنایی ای جی وی با سفال - هبلکس - ایزی وال - وال ایکس
در آنالیز دیوار پیش ساخته ای جی وی با سایر دیوارها هیچگونه وجه اشتراکی به غیر از معقوله ایاب و ذهاب و باراندازی آن درصنعت ساختمان نمیتوان نام برد درضمن این دراین مقایسه قصد تخریب رقبا به هیچ عنوان مد نظر نیست و هدف یک مقایسه واقعی است ،لذا برای این که امر مشتبه نشود لینک برندهای مقایسه شده در متن مقاله درج میگردد تا با مطالعه مقالات همکاران و رقبا بهترین دیوار را انتخاب نمایید.
در یک مقایسه کلی دیوار ای جی وی با سفال - بلوک سیمانی و هبلکس خوب است بدانید که
دیوار ای جی وی به والپست نیاز ندارد
دیوار با مصالح بنایی ازقبیل: سفال-بلوک سیمانی سبک- هبلکس به والپست نیاز دارد!
دیوار ای جی وی برای عبور لوله های تاسیساتی نیاز به شیار یا تخریب ندارد.
سفال - بلوک سیمانی - هبلکس برای عبور لوله های تاسیساتی نیاز به شیار زدن و گاها تخریب دارد وباید ضایعات حاصله ازتخریب را نیز به خارج ساختمان انتقال داد.

دیوار پیش ساخته ای جی وی برای اجرا نیاز به آب ندارد.سفال - بلوک سیمانی - هبلکس برای اجرا نیاز به آب دارد.
دیوار پیش ساخته ای جی وی نیاز به گچ و خاگ ونازک کاری ندارد .
سفال - بلوک سیمانی - هبلکس نیاز به اندود گچ وخاک و نازک کاری دارد.
دیوار پیش ساخته ای جی وی به علت سبکی در هر مرحله متراژ قابل توجهی به طبقات ارسال میگردد.
سفال- بلوک سیمانی - هبلکس به علت وزن زیاد و حجیم بودن در هر مرحله یک صدم دیوار پیش ساخته به طبقات ارسال میگردد.
دیوار ای جی وی به یک اکیپ متخصص نیازدارد.
سفال - بلوک سیمانی - هبلکس به سه اکیپ متخصص نیازدارد .
دیوار پیش ساخته ای جی وی با نشست های ادواری ساختمان دچار ترک و درز نخواهند شد .
سفال - بلوک سیمانی - هبلکس با نشست ساختمان مانند تصویر پایین دچار ترک و درز خواهند شد.

دیوار پیش ساخته ای جی وی در هنگام وقوع زلزله آوار نداشته وهیچگونه تلفات وخسارات جانی وارد نمیکند.سفال - بلوک سیمانی - هبلکس هنگام وقوع زمین لرزه آوار داشته و تلفات جانی و خسارات انسانی وارد میکند.
11- مقایسه  زمان اجرای دیوارپیش ساخته بنایی ای جی وی  - سفال - هبلکس - ایزی وال - وال ایکس
قطعا زمان اجرای دیوار پیش ساخته ای جی وی چندین برابر سفال - بلوک سیمانی و هبلکس است اما نکته اینجاست که سفال - بلوک سیمانی - هبلکس و دیگر دیوار های موجود درکشور امکان همزمانی سفت کاری ونازکاری را نداشته و برای نازک کاری زمان بسیار زیادی را صرف خشک شدن میکنند تا به مرحله نقاشی برسند.اما دیوار پیش ساخته ای جی وی به محض صفحات امکان نقاشی و کاغذ دیواری را فراهم میکند چون فرآیند خشک شدن دیوارها قبلا درکارخانه صورت گرفته است.
12-مقایسه وزنی دیوار پیش ساخته ای جی وی با سفال- بلوک سیمانی و هبلکس
دیوار پیش ساخته ای جی وی درهرمتر مربع با نازک کاری دردوطرف  نهایتا 35 کیلوگرم وزن دارد.
سفال در هرمترمربع با نازک کاری در هر دوطرف 208 کیلوگرم وزن دارد.
بلوک سیمانی درهرمترمربع با نازک کاری در هر دوطرف 223کیلوگرم وزن دارد.
هبلکس در هرمترمربع با نازک کاری در هر دو طرف 150 کیلوگرم وزن دارد.

با این مقایسه کاملا مشهود است که دیوار پیش ساخته ای جی وی یک پنجم هبلکس وزن دارد با این تفاوت که بالاترین رندم دیوار پیش ساخته ای جی وی در این مقایسه کنجانده شده یعنی تیغه 15 سانت ،اگر بخواهیم دیوارهای دیگر با ضخامت 15 سانت در این مقایسه درنظر بگیریم وزن دیوار با سفال - بلوک سیمانی و هبلکس خیلی بشتر خواهد بود.

13- مقایسه عایق گرما و سرما  دیوار پیش ساخته ای جی وی با سفال - بلوک سیمانی و هبلکس
دیوار پیش ساخته ای جی وی خلا ضخامت خود را با عایق ایکس پی اس پر کرد و پرت گرمایی وسرمایی در حد صفر را به نمایش خواهد گذاشت البته دراین امر راک وول نیز نقش دارد.

سفال با توجه به حفره های ایجاد شده درهنگام تولید از پرت سرما وگرما زیاد برخوردار است حتی اگر داخل حفره ها را یونولیت پرکنند.بلوک سیمانی تا 98 درصد پرت گرما وسرما دارد.
هبلکس با توجه به متریال مصرفی درساختارو تولیدش تا 70از فرار گرما وسرما جلوگیری میکند و تقریبا ساختار با مواد معدنی دارد .
14- مقایسه عایق آکوستیک دیوار پیش ساخته ای جی وی با سفال - بلوک سیمانی و هبلکس
دیوار پیش ساخته ای جی وی با استفاده از راک وول به ضخامت 3 سانتی متر با چگالی 1300 کیلوگرم در متر مربع درحال حاضر بی رقیب ترین دیوار برای رفت وآمد صدای بیرون و داخل است.
سفال به هیچ عنوان آکوستیک نیست!.
بلوک سیمانی به هیچ عنوان آکوستیک نیست .
هبلکس به هیچ عنوان آکوستیک نیست .

15- مقایسه قیمتی دیوار پیش ساخته ای جی وی با سفال - بلوک سیمانی - هبلکس
درپایان این مطلب به مقایسه قیمتی دیوارها پیش ساخته ای جی وی با دیگر دیوار ها پرداخته تا ضمن آگاهی ،شما را برای بهترین انتخاب کمک نماید.
نخست قیمت صفرتاصد سفال برای هرمتر مربع  را بررسی میکنیم :
قیمت سفال فوم دار 4300تومان تعداد مورد نیاز درهرمترمربع20 عدد به ابعاد 10در 20در25                                                                      جمع کل86000تومان
هزینه مصالح سیمان نصف کیسه برای یک مترمربع دیوار :        جمع کل 30000تومان
هزینه دوفرغان ماسه :                                                      جمع کل25000تومان
هزینه مخفی جابه جایی سیمان - ماسه- سفال به طبقات:              جمع کل 10000تومان
هزینه اجرای سفال :                                                         جمع کل 70000تومان
هزینه شیار زنی برای تاسیسات چندگانه :                               جمع کل 10000تومان
هزینه گارگری جمع آوری ضایعات ناشی از شیار زدن و انتقال به مرکز نخاله در بیرون از محل ساختمان :                                                               جمع کل 10000تومان
هزینه والپست - ساب فریم پنجره دوجداره- چارچوب فلزی:      جمع کل 120/000تومان
هزینه گچ وخاک دوطرف دیواربا ضخامت 2 سانت  چهارکیسه:   جمع کل 80/000تومان
هزینه اجرای گچ وخاک و سفید کاری دیوار دوطرفه :            جمع کل 240/000تومان
هزینه پرت مصالح صفرتاصد درحداقل ترین حالت 5 درصد :       جمع کل25000تومان  
جمع هزینه برای اجرای یک متر مربع سفال :              مجموع هزینه  706/000تومان
قیمت صفرتاصد بلوک سیمانی برای هرمتر مربع:
قیمت هربلوک سیمانی سبک برای استفاده دیوارهای داخلی ساختمان 9480تومان تعداد مورد نیاز درهرمتر مربع12/5عدد :                                 جمع کل 118/500تومان
هزینه مصالح سیمان نصف کیسه برای یک مترمربع دیوارجمع کل :        30000تومان
هزینه ماسه دوفرغان :                                                      جمع کل25000تومان
هزینه مخفی جابه جایی سیمان - ماسه- بلوک به طبقات:              جمع کل 10000تومان
هزینه اجرای بلوک :                                                         جمع کل 70000تومان
هزینه شیار زنی برای تاسیسات چندگانه :                               جمع کل 10000تومان
هزینه گارگری جمع آوری ضایعات ناشی از شیار زدن و انتقال به مرکز نخاله در بیرون از محل ساختمان :                                                               جمع کل 10000تومان
هزینه والپست - ساب فریم پنجره دوجداره- چارچوب فلزی:      جمع کل 120/000تومان
هزینه گچ وخاک دوطرف دیواربا ضخامت 2 سانت  چهارکیسه:   جمع کل 80/000تومان
هزینه اجرای گچ وخاک و سفید کاری :                               جمع کل 240/000تومان
پرت مصالح صفرتاصد درحداقل ترین 5 درصد:                        جمع کل 25000تومان
جمع هزینه اجرا برای یک متر مربع بلوک سیمانی :             درمجموع 738/000تومان
قیمت صفرتاصد بلوک هبلکس
قیمت هبلکس10000تومان تعداد مورد نیازدر مترمربع13عدد :جمع کل 130/000تومان
هزینه چسب هبلکس و آب :                                                جمع کل 25000تومان
هزینه مخفی جابه جایی بلوک و چسب به طبقات:                       جمع کل 10000تومان
هزینه اجرای سفال :                                                         جمع کل 70000تومان
هزینه شیار زنی برای تاسیسات چندگانه :                               جمع کل 20000تومان
هزینه گارگری جمع آوری ضایعات ناشی از شیار زدن و انتقال به مرکز نخاله در بیرون از محل ساختمان :                                                               جمع کل 10000تومان
هزینه والپست - ساب فریم پنجره دوجداره- چارچوب فلزی:      جمع کل 120/000تومان
هزینه گچ وخاک دوطرف دیواربا ضخامت 2 سانت  چهارکیسه:   جمع کل 80/000تومان
هزینه اجرای گچ وخاک و سفید کاری :                               جمع کل 240/000تومان
پرت مصالح در حداقل ترین 5 درصد :                                   جمع کل 25000تومان
جمع هزینه برای اجرای یک متر مربع هبلکس  :           مجموع هزینه  730/000تومان
قیمت دیوار پیش ساخته ای جی وی تیپ جی بدون عایق :
قیمت دیواردو طرفه روکش گچی برای هرمتر مربع:               جمع کل 550/000تومان
هزینه جابه جایی به طبقات :                                                  جمع کل 5000تومان
هزینه اجرا دستمزد:                                                       جمع کل 140/000تومان
پرت مصالح حداکثرسه درصد :                                             جمع کل 21000تومان
جمع هزینه برای اجرای یک مترمربع دیوار ای جی وی :            مجموع718/000تومان    
قیمت دیوار پیش ساخته ای جی وی با عایق
قیمت دیواردو طرفه روکش گچی برای هرمتر مربع:               جمع کل 550/000تومان
قیمت عایق :                                                                 جمع کل123/000تومان
هزینه جابه جایی به طبقات :                                                  جمع کل 5000تومان
هزینه اجرا دستمزد:                                                      جمع کل 200/000تومان
پرت مصالح حداکثرسه درصد :                                             جمع کل 21000تومان
جمع هزینه برای اجرای یک مترمربع دیوار ای جی وی :            مجموع901/000تومان
باتوجه به برآورد هزینه واقعی و منطقی اگر به این نتیجه رسیدید که دیوار پیش ساخته ای جی وی برای شما توجیح اقتصادی لازم را داراست میتوانید با واحد فروش ای جی وی تماس بگیرید.
درپایان این مقاله به اطلاع میرساند که برآورد هزینه برای دیوار ده سانت با اندود دوطرف گچ محاسبه شده و سه تیپ دیگر دیوارهای ای جی وی از قیمت متفاوت برخوردار خواهد بود اما در نتیجه توجیح اقتصادی مناسبی را داشته و به کیفیت و سرعت ساخت وساز کمک بسزا وشایانی خواهد نمود.
نوشتار : ریاست محترم هلدینگ پیگاژ
تنظیم کننده متن : عسل تجریشی
بروزشده درمورخ : 1402/08/24