یکی از عناصر بسیار کاربردی که امروزه در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد سقف کاذب است که در انواع مختلف و شکل‌های متفاوت طراحی و اجرا می‌شود. برای اجرای سقف کاذب ابتدا باید با استفاده از یکسری ملزومات و متعلقات زیرسازی انجام شود، سپس سایر مراحل اجرا می‌شود. برای زیرسازی به محصولات مختلفی نیاز است که یکی از آنها میخ و چاشنی نام دارد. توصیه می‌کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید، چرا که راجع به میخ و چاشنی بتن و فولاد به طور مفصل صحبت کرده ایم.

میخ و چاشنی بتن و فولاد چیست؟

از متعلقات بسیار مهمی که برای اجرای سقف کاذب مورد نیاز خواهد بود، میخ و چاشنی است. همانطور که از نام آن پیداست این محصول به گونه‌ای ساخته شده است که برای استفاده در بتن و فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه اجرای آن بدین صورت است که به کمک میخ و چاشنی می‌توان نبشی مورد نیاز برای اجرای سقف کاذب را به دیوار متصل کرد.

جنس نبشی از فولاد و دیوار نیز از بتن است به همین جهت به این محصول میخ و چاشنی بتن و فولاد می‌گویند. برای اینکه بتوان مقاومت آنها را در برابر فشار بار بیشتر کرد، نه تنها از فولاد بسیار محکم ساخته می‌شوند بلکه در ابعاد مختلف 2.5، 3 و 3.5 سانتی متری تولید می‌شوند. 

میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب

میخ و چاشنی بتن و فولاد چه کاربردی دارد؟

زمانی که یک محصول جدید به بازار وارد می‌شود و پس از مدتی می‌تواند جایگاه خوبی برای خود پیدا کند یعنی مزیت‌ها و کاربردهای زیادی به همراه داشته است؛ این موضوع برای میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب نیز صدق می‌کند؛ از سری کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای اجرای سقف‌های کاذب سیمانی و دیوارهای کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در تولید انواع سیستم‌های برقی و مکانیکی در ساختمان به کار برده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای آن می‌توان به متصل کردن انواع سازه‌های مختلف در ساختمان سازی مثل سازه‌های بتنی و فولادی اشاره کرد.
  • با استفاده از آن می‌توان انواع محصولات فولادی را به سطوح بتنی متصل کرد.
  • پوشش‌های فلزی که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند به راحتی با استفاده از این محصول به بتن وصل می‌شوند.
  • به دلیل اینکه جزو متریال‌های آماده به حساب می‌آید در نتیجه سرعت اجرای کار را برای نصب اتصالات بتنی بالا می‌برد.

انواع میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب

میخ و چاشنی کاربردهای متفاوتی دارند از همین رو انتظار می‌رود که انواع متفاوتی نیز داشته باشند. انواع مختلف این محصول به شرح زیر است. در صورتی که برای خرید میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب دچار مشکل شدید و نیاز به مشاوره داشتید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میخ نفوذی

یکی از میخ‌هایی که هم از آن برای اتصال چوب به آهن و هم اتصال فولاد به بتن می‌توان استفاده کرد، میخ نفوذی است. این محصول برای سازه‌های دائمی به کار برده می‌شود. در صورتی که نیاز به متصل کردن سازه‌های نرم به یکدیگر باشد این نوع میخ را همراه با یک واشر پلاستیکی مونتاژ می‌کنند.

میخ رزوه شده

میخ روزه شده از دو قسمت تشکیل شده است که یک قسمت آن شامل میخ رزوه شده و بخش بالای آن به شکل صاف است.

  • چاشنی برنجی
  • چاشنی نیکلی

این دو نوع چاشنی هر دو به همراه میخ مخصوص بتن و فولاد به کار برده می‌شوند و کاربرد آنها این است که به عنوان یک ماده انفجاری در تفنگ‌های میخکوب مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ هر دو محصول یک کاربرد دارند و تنها تفاوت میان آنها جنس آنهاست.

میخ بتن و فولاد سقف کاذب

خرید میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب 

یکی از سوالاتی که در زمینه میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب بسیار مطرح می‌شود این است که برای خرید این محصول بهتر است به کجا مراجعه کرد؟ اگر یک سرچ ساده در اینترنت انجام دهید متوجه خواهید شد که شرکت‌ها و تولید کننده‌های زیادی وجود دارند که به تولید این سازه می‌پردازند اما در این میان بهترین آنها شرکت ای جی وی است. 

ادعا داریم بهترینیم چرا که، انواع محصولات مرتبط با سبک سازی ساختمان را در بالاترین کیفیت تولید می‌کنیم. از آن گذشته تمامی محصولات از یک قیمت منصافه به نسبت سایر فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. با مراجعه به فروشگاه می‌توانید از تمامی محصولات مرتبط با ساختمان سازی و قیمت آنها مطلع شوید؛ در ضمن در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید کارشناسان فروش شما را راهنمایی خواهند کرد.

کلام آخر

در صنعت ساخت و ساز استفاده اجرای سقف کاذب امروزه بیش از پیش به چشم می‌خورد؛ برای اجرای این سازه به متعلقات و ملزومات متعددی نیاز است. میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب در انواع مختلف شامل چاشنی برنجی، چاشنی نیکلی، میخ نفوذی و میخ رزوه شده تولید می‌شوند. 

برای زیرسازی به محصولات مختلفی نیاز است که یکی از آنها میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب نام دارد. جنس نبشی از فولاد و دیوار نیز از بتن است به همین جهت به این محصول میخ و چاشنی بتن و فولاد می‌گویند.از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با میخ و چاشنی بتن و فولاد سقف کاذب بود و انواع سقف کاذب ای جی وی بود.