با مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله آشنایی دارید؟ یکی از مشکلات یا به روایتی معضل‌های صنعت ساختمان سازی، مقاوم سازی دیوار، سقف و به طور کلی ساختمان، در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله است. با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت کناف، همواره این سؤال وجود دارد که آیا کناف سقف کاذب یا دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله مقاوم هستند یا خیر؟ همان طور که می‌دانید، کناف می‌تواند مصارف متعددی داشته باشد. انتخاب کناف باید با توجه به فضا و اصول استاندارد صورت بگیرد. در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که صفحات گچی یا کناف از مقاومت بالایی برخوردار باشد. مقاوم بودن دیوار کاذب در مناطق زلزله خیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

به همین دلیل ایمنی سازی دیوارها با استفاده از دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله بپردازیم. در نتیجه اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد موضوع مطرح شده هستید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. دیوار کاذب با صفحات گچی مقاومت بسیار خوبی در برابر زلزله دارد و علاوه ‌بر افزایش زیبایی ظاهری محیط، در ایمن‌سازی ساختمان نقش قابل توجهی خواهد داشت. چنانچه با دیوار کاذب نسوز و ضدحریق نیز آشنا نیستید، به شما مطالعه‌ی مقاله‌ی مربوط به این مورد را پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی علل مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله

دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله با استفاده از بهترین متریال‌ها ساخته شده و به گونه طراحی شده تا در برابر ضربه و حتی زلزله مقاوم باشد. بعضی از شهرهای ایران، بر روی گسل قرار دارند و بهتر است در چنین شهرهایی به مقاوم سازی منازل بیش از سایر شهرها توجه شود. دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله، نه تنها یک مصالح ضد زلزله محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند یک عایق صوتی و حرارتی نیز باشد. علاوه بر این مورد، می‌توان با استفاده از این دیوار کاذب، تغییرات نوینی به دکوراسیون بخشید؛ زیرا این نوع دیوارهای کاذب به همراه کناف سقف کاذب می‌توانند جذابیت بصری دکوراسیون محیط را افزایش دهند. 

محدودیت خاصی برای استفاده از دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله وجود ندارد. می‌توان این صفحات را در مکان‌ها مختلفی از جمله ساختمان‌های مسکونی، ادارات، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه‌ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی و رستوران‌ها استفاده کرد.

افزایش مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله

همان طور که اشاره کردیم دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله می‌تواند مقاومت خوبی در برابر بلایای طبیعی مثل زلزله داشته باشد. با استفاده از یک سری روش‌ها می‌توان این مقاومت را افزایش داد. برای افزایش مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی در برابر زلزله، می‌توان ضخامت لایه پوششی دیوار کاذب را افزایش داد. همچنین می‌توان دیوار را به گونه‌ای نصب کرد که فاصله کمتری با سازه داشته باشد. 

در این شرایط نیز مقاومت دیوار کاذب با صفحات گچی، دو چندان می‌شود. همچنین می‌توان از روش دیگری نیز استفاده کرد. می‌توان در دیوار کاذب از پنل‌های گچی مخصوص ضربه، زلزله، رطوبت، صورت و حریق استفاده کرد. با استفاده از چنین پنلی می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. 

مزایای استفاده از دیوار کاذب با صفحات گچی 

دیوار کاذب با صفحات گچی می‌تواند مقاومت در برابر زلزله را تضمین کند. جالب است بدانید که استفاده از این صفحات مزایای دیگری از جمله نصب سریع و آسان، وزن بسیار کم، عدم ایجاد خسارت ناشی از آوار، انعطاف پذیری بسیار بالا و عایق بودن را دارند. 

خرید دیوار کاذب با صفحات گچی

برای اینکه بتوانید دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله را خریداری نمایید، لازم است قبل از هرچیزی انواع این دیوار را بشناسید و با متخصصین فعال در این زمینه آشنا باشید. در این راستا هلدینگ ساختمانی پیگاژ، توانسته شرایطی را فراهم آورد تا بتوانید به راحتی و بدون نگرانی انواع تجهیزات، از جمله دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله را خریداری کنید. با این تفاسیر چنانچه قصد خرید و دریافت مشاوره دارید، کارشناسان ما با تسلط کامل پاسخگوی شما می‌باشند. مطالعه‌ی مقاله‌ی دیوار کاذب را بهتر بشناسیم، دید بهتری در رابطه با دیوارهای کاذب به شما می‌دهد.

دیوار کاذب چیست؟

با کمی مشاهده در دنیای امروزه، افراد می‌توانند به این نتیجه برسند که دیوارهای کاذب نقش گسترده‌ای در ساختمان سازی پیدا کرده است‌. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دیوارهای کاذب، نوعی از دیوار به حساب می‌آید که غیر بار بری بوده و برای اینکه مکان‌های مختلف از یک خانه یا محل کار را از یکدیگر جدا کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که در این دیوارهای کاذب، نوعی از قالب فلزی به کار رفته و با سازه‌ای به نام پروفیل پوشانده شده است. همچنین صفحاتی نیز تحت عنوان صفحه گچی به وسیله پیچ به آن نصب می‌گردد. 

جالب است بدانید که این دیوار ویژگی‌های زیادی را به خود اختصاص داده که یکی از آن‌ها عایق بودن صوت و حرارت است. از سوی دیگر باید بدانید که دیوار کاذب در مقایسه با دیوارهای معمولی مزایای بیشتری داشته و در طراحی و جذابیت دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این دیوار، یکی از پرکاربردترین قسمت‌های ساختمان بوده و با نام دیوار کناف نیز در میان افراد معروف شده است. شاید برایتان این نکته جالب باشد که دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله در مقایسه با پارتیشن بندی، به روزتر می‌باشد.

آشنایی دقیق با انواع دیوار کاذب

اگر به ابزار و وسایل ساختمانی دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار ساخت وجود دارد که هر یک از افراد با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه آن می‌کنند. دیوارهای کاذب نیز انواع مختلفی را دارا هستند که هرکدام از آن‌ها کارایی مخصوصی را به خود اختصاص داده است. در ادامه با انواع دیوارهای کاذب آشنا می‌شوید.

• دیوار کاذب جدا کننده ( پارتیشن بندی )

 ساده‌ترین نوه دیوار کاذب، دیوار جداکننده یا پارتیشن بوده که خود دارای کارایی متفاوت می‌باشد و از اجزای مختلف نیز تشکیل شده است. به عنوان مثال رانر، در دیوار کاذب، نقش قاب اصلی را داشته و از جنس فولاد می‌باشد. از دیگر قسمت‌های تشکیل دهنده در این دیوار، استاد می‌باشد که از تقسیم‌ کننده‌های قاب اصلی است. مهم است بدانید که متریال استفاده شده در این کاذب، از قاب اصلی وزن کمتری دارد. اگر بخواهیم به یکی دیگر از اجزای پارتیشن اشاره کنیم، باید پانل را مثال بزنیم که ظاهر کار را می‌سازد. این دیوار دارای جنس، طرح و رنگ‌های متفاوت می‌باشد و در مکان‌های اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین فواید این دیوار می‌توان به دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی اشاره نمود.

• دیوار کاذب پوششی ( لاینینگ )

در این نوع دیوار کاذب، صفحه‌های روکشدار گچی بوده و روی یک زیرساز فلزی وصل شده است. نکته مهم اینجاست که این ساختار روی دیوارهایی که شرایط متفاوت دارند نیز می‌تواند به اجرا برسد. از سوی دیگر این نکته را نیز باید بدانید که در حالت عادی سطح پایینی احتیاجی به آماده سازی ندارد. دیگر نکته مهم این بوده که از دیوارهای کاذب لاینینگ برای پوشش تاسیسات و زیرکار اسنفاوه می‌کنند و در واقع روی دیوار اصلی قرار می‌گیرد. در حالت کلی دیوارهای کاذب پوششی، یک راه مناسب برای پوشاندن نواقص و مشکلات اجرایی دیوار زمینه، مانند ناصافی دیوار و یا شرایط نامناسب برای اتصال پرلفیکس است.

• دیوار کاذب عایق ( آکوستیک )

 این دیوار یک تفاوت بسیار بزرگ با سایر دیوارهای کاذب دارد که آن نیز متریال مورد استفاده در آن است‌. در ساختار این دیوار و زیر پانل‌های گچی به طور معمول از ماده اولیه خاصی استفاده می‌گردد که در برابر صدا، سرمایش و گرمایش مقاومت می‌کند. همچنین این نکته را نیز باید اضافه کرد که این دیوار در برابر عبور صدا و انرژی گرمایشی و سرمایشی در محیط سقف دار ممانعت می‌کند. دیوار کاذب عایق دارای دو نوع بوده که عبارتند از: عایق فوم صداگیر خود چسب و عایق پشم سنگ.

 • دیوار کاذب تزئینی ( دکوراتیو )

همان طور که از نام این دیوار مشخص می‌باشد این دیوار برای فضاهای تزئینی و دکوراتیو می‌تواند به استفاده برسد. در واقع این دیوار توانایی پنهان کردن تاسیسات را دارد و می‌تواند برای تبدیل کردن دیوارهای عایق و حرارت به استفاده برسد. همان طور که خود شما نیز از این مسئله آگاهی دارید، در ساختمان سازی به روش سنتی از ابزاری مانند آجر، سیمان، گچ و خاک می‌توان استفاده کرد. اما بزرگ‌ترین عیبی که به این روش ساختمان سازی می‌توان وارد کرد وزن سنگین آن می‌باشد. 

علاوه بر این مورد باید اضافه کنیم که این نوع دیوارها در برابر زلزله ضعف بسیار بالایی داشته و می‌تواند صدمات زیادی ایجاد کند. این درحالی است که دیوارهای کاذب تزئینی وزن بسیار کمتری را به خود اختصاص داده و همچنین دارای مقاومت بالاتری می‌باشد. این دیوارها در برابر زلزله توانایی بیشتری دارند و همچنین عایق حرارت و صدا می‌باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر افراد به علت اینکه، دیوارهای دکوراتیو زیبایی بیشتری دارند، آن را انتخاب می‌کنند. 

کاربردهای دیوار کاذب

دیوار کاذب با صفحات گچی مقاوم در برابر زلزله از انواع دیوارهایی هستند که می‌توانند در فضاهای مسکونی و یا اداری مورد استفاده قرار بگیرند و زیبایی دیواره‌های آن را چند برابر کنند. اما مسئله‌ای که باعث شده بیشتر افراد امروزه سراغ دیوار کاذب بروند این است که در مقایسه با سایر دیوارها علاوه بر مقاومت بیشتر، زیبایی منحصر به فردی را نیز دارند‌. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین کاربردهایی که به این دیوار مربوط است را مشاهده کنید.

• سرعت اجرایی این دیوار بالا بوده و همچنین دور ریز‌های کمتری دارد. به همین علت نیز در نیروی کار و مصالح مصرفی نیز صرفه جویی خواهد شد.

• با استفاده از دیوارهای کاذب، وزن ساختمان بسیار کاهش پیدا می‌کند و در برابر خطراتی مانند زلزله مقاومت می‌کند.

• از دیوارهای کاذب بدون هیچگونه محدودیت ساختاری می‌توان در داخل ساختمان استفاده کرد 

• از دیگر مزایا و کاربردهای این دیوار می‌توان به فضاسازی آسان بعد از پایان کار ساختمانی اشاره کرد

• این دیوارها قابلیت نصب و اجرای آسان و سریع دارند

• با استفاده از دیوارهای کاذب می‌توان تعمیر و تغییر ساختار را با کمترین هزینه و زمان ممکن انجام داد

• این نوع دیوار می‌تواند در انواع طرح‌های قوس دار نیز استفاده گردد

خرید عمده دیوار کاذب

یکی از مواردی که می‌تواند برای افراد دغدغه برانگیز باشد، خرید عمده‌ی دیوار کاذب به شمار می‌رود. برای خرید عمده‌ی انواع دیوار کاذب، نیازی نیست هیچگونه دغدغه و نگرانی داشته باشید. شما می‌توانید به راحتی انواع دیوار کاذب را به صورت عمده از مجموعه AJV خریداری کنید. بدین منظور کارشناسان ما در تمامی ساعات اداری پاسخگوی شما هستند. محصول مدنظرتان را انتخاب، استعلام قیمت انجام دهید و در نهایت جهت خرید با ما در ارتباط باشید. از این طریق بهترین خرید ممکن را تجربه خواهید کرد. 


دانلود مجموعه عکس وکتور و لوگو تلفن png رایگان با کیفیت بالا

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع تایل  با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی