کناف سقف کاذب یکی از مدرن‌ترین تجهیزات ساختمانی محسوب می‌شود. برای نصب کناف سقف کاذب، باید زیر سازی لازم به روش استاندارد انجام گیرد. زیر سازی با استفاده از سازه‌ها و متعلقات کناف سقف کاذب صورت می‌گیرد. سازه‌های مختلفی برای نصب کناف مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرکدام از آن‌ها کاربردهای خاصی دارند. یکی از این سازه‌ها، سازه یو 36 نام دارد. همچنین سازه اچ تی نود یکی دیگر از سازه‌های مرتبط در این زمینه است که آشنایی با آن می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

شاید با کناف سقف کاذب آشنا باشید، ولی تابه‌حال نام سازه یو 36 را نشنیده باشید. اگر با این سازه آشنا نیستید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سازه یو ۳۶ و کاربرد آن در کناف سقف کاذب بپردازیم. همچنین چنانچه در راستای خرید انواع سازه‌های مرتبط با کناف سقف کاذب، نیاز به دریافت مشاوره دارید، کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

سازه یو 36 چیست؟

همان طور که اشاره کردیم یکی از سازه‌های ضروری برای نصب و همچنین زیر سازی کناف سقف کاذب، سازه یو 36 نام دارد. از سازه مورد نظر، به عنوان یک ابزار نگهدارنده برای شاسی‌های باربر استفاده می‌شود. به سازه یو 36، پروفیل یو 36 نیز گفته می‌شود. کاربرد اصلی این سازه در شاسی کشی کناف و پی وی سی است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد این سازه در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

این سازه یا پروفیل از ورقه فولادی ساخته شده و شکل دهی آن با نور سرد انجام می‌شود. می‌توان از این سازه برای مناطقی با رطوبت بالا نیز استفاده کرد، ولی قبل از نصب باید در نظر داشته باشید که سازه باید با پرایمرهایی بر پایه‌ی روی، ترمیم شود. این سازه از جمله سازه‌هایی محسوب می‌شود که وزن سبکی دارند. علاوه بر این، نصب این سازه و زیرسازی با آن به سرعت قابل انجام است. همچنین می‌توان گفت در مقایسه با روش‌های سنتی، استفاده از این متریال، مقرون به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود. 

کاربرد سازه یو 36

کاربرد سازه یو 36

بیشترین کاربرد سازه یو 36 برای استفاده در زیرسازی سقف کاذب است و در ساخت و ساز خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سازه با هدف کمک به زیرسازی سقف کاذب کناف طراحی و تهیه شده است. از کاربردهای یو 36 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. استفاده به عنوان آویز به همراه سازه‌های مورد نیاز دیگر، برای نصب کناف سقف کاذب

2. استفاده به عنوان شاسی باربر و اتصال به سازه پنل خور، همراه با پیچ LN9

3. استفاده به عنوان شاسی نگهدارنده، در اغلب سقف‌های کاذب کناف، پی وی سی و سقف‌های کاذب نواری

4. استفاده به عنوان شاسی باربر تکیه گاه در حواشی و قسمت‌های کناری سقف کاذب کناف

5. استفاده به عنوان رانر برای زیر سازی قسمت‌های آسیب دیده یا شکسته شده کناف

6. استفاده به عنوان تراز سقف کاذب کناف

کاربرد سازه یو 36 تنها به استفاده در سقف کاذب کناف محدود نبوده و می‌توان در بسیاری از موارد مربوط به ساخت و ساز خشک از آن بهره برد. علاوه بر این، این سازه می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. از آنجایی که هدف ما از ارائه این مقاله آشناسازی شما با کاربردهای سازه یو 36 در کناف سقف کاذب بود، کاربردهای دیگر این سازه در این مطلب مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اما لازم است بدانید کاربردهای این سازه محدود به کناف سقف کاذب نیست و کاربردهای زیادی دارد.

توضیحاتی جهت آشنایی بیشتر با سازه یو ۳۶

یکی از انواع اجزاء و وسایلی که در جهت زیرسازی کناف سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروفیل یا سازه یو ۳۶ است. از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با این محصول باید بدانید آن است که این پروفیل، علاوه بر اینکه برای زیر سازی سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوعی تراز سقف کاذب نیز می‌باشد. علاوه بر این موارد باید اضافه کنیم که این سازه، به عنوان یک سازه بابر در حاشیه سقف کاذب کناف بوده که در اینجا مورد استفاده طراحان قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم توضیح جامع‌تری را پیرو سازه یو ۳۶ به شما بدهیم، باید بگوییم که این سازه باربر در بیشتر سقف‌های کاذب با پوشش‌های نواری، به خصوص سقف کاذب پی وی سی، می‌تواند استفاده گردد. 

 سازه یو 36

آشنایی با سقف کاذب

سقف کاذب یکی از انواع سقف‌های ثانویه به حساب می‌آید که زیر سقف اصلی متصل می‌شود. در حالت کلی این سقف تحت عنوان یک پوشش برای سقف اصلی محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه باعث استحکام آن می‌شود به زیبایی و پوشاندن تاسیسات و سیم کشی‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. این سقف دارای اجزای مختلفی بوده که مهم‌ترین آن‌ها سازه یو ۳۶ می‌باشد. این قسمت برای اتصال سقف کاذب به سقف اصلی مورد استفاده قرار گرفته و به وسیله پیچ و مهره و سایر ابزارها اتصال محکم‌تری می‌یابد. نکته مهم این است که این نوع سقف باعث کاهش ارتفاع دیوار می‌شود و در برابر عایق و رطوبت تاثیر به سزایی دارد.

مهم‌ترین مشخصات درباره سازه کناف یو ۳۶

پروفیل یا سازه کناف یو ۳۶ ( U36 ) برای نخستین بار توسط شرکت کناف profiles celing false galvanized به تولید رسیده و در صنایعی مانند ساخت و ساز نیز از آن استفاده شده است. جالب است بدانید که یکی از انواع پروفیل‌ها یا سازه‌های یو ۳۵، پروفیل رانر یا خشک می‌باشد که تحت عنوان profile knauf u36 در صنعت ساخت و ساز شناخته می‌شود. نکته جالب توجه این است که جنس سازه پروفیل یو ۳۶ کناف، از ورق فولادی گالوانیزه می‌باشد و با روشی به نام نورد سرد شکل می‌گیرد. 

همان طور که از نام این سازه مشخص است، سازه یو ۳۶، ظاهری شبیه به U انگلیسی دارد و می‌تواند با سایر سازه‌ها در سقف کاذب یکپارچه کناف مورد استفاده طراحان دکوراسیون داخلی قرار بگیرد. البته مشخصات مهم سازه یو ۳۶ کناف، محدود به همین موارد نیست. در ادامه موارد بیشتری را درباره مشخصات این سازه مشاهده می‌کنید.

• پروفیل یو ۳۶، از انواع وررقه فولاد گالوانیزه و از طریق روش نورد سرد به تولید می‌رسد

• ضخامت‌های این سازه انواع مختلفی دارد و در سایزهای ۴۵، ۵۰، ۵۵ و ۶۰ میلی‌ متری تولید و عرضه می‌شود

• در حالت کلی ابعاد سازه یو ۳۶، به طول ۴ متر است و به صورت شاخه‌ای تولید می‌شود

• عرض این سازه مهم در ساخت و ساز، به ارتفاع ۱۷ میلی متر می‌رسد

• این سازه کنافی در بسته‌های ۲۰ عددی بسته بندی شده و در مجموع به ۸۰ متر می‌رسد

 پروفیل رانر یو ۳۶

جنس‌های مختلف از پروفیل رانر یو ۳۶

همان طور که می‌دانید در هر مجموعه شما می‌توانید مجموعی از اجناس خوب و معمولی را برای سازه‌های مختلف ببینید. اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام جنس از پروفیل u36 خوب و کدام یک از آن‌ها بد می‌باشد، باید به ضخامت ورق به کار رفته در آن دقت کنید. ورقه استاندارد پروفیل رانر یو ۳۶، به اندازه ۶۰ میکرون بوده و یکی از بهترین جنس‌های سازه یو ۳۶ کناف به حساب می‌آید. 

البته باتوجه به مکانی که قرار است از این سازه استفاده شود، ورقه‌هایی با ضخامت‌های مختلف انتخاب و استفاده می‌گردد. بهتر است در برخی از سقف‌های کاذب کناف که بار بیشتری را باید متحمل شود، از سازه‌هایی با شاسی ۶۰ استفاده شود. به این علت که ضخامت ۶۰ میلی متر، در مقایسه با سایر ضخامت‌ها، مقاومت بیشتری را به خود اختصاص داده است. نا گفته نماند که ضخامت ۵۰ و ۵۵ نیز در سازه یو ۳۶ جنس خوبی دارد، اما باید باتوجه به تشخیص کارشناس و در مکان مناسب به کار رفته شود. 

انواع پروفیل‌ها در سازه یو ۳۶ کناف کدام است؟

پروفیل‌ها دارای اشکال متنوع در بازار هستند و دارای کاربردهای گسترده‌ای نیز می‌باشند. هر کدام از این کناف‌ها با توجه به کاربردی که دارند، می‌توانند در ساخت و سازهای مختلف سقف و دیوار کاذب کناف به استفاده برسد. از انواع پروفیل‌های سازه یو ۳۶ می‌توان به پروفیل باز و پروفیل بسته اشاره کرد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. 

• پروفیل باز

پروفیل‌های باز که خود نوعی زیر مجموعه برای سازه یو ۳۶ به حساب می‌آید، خود به شاخه‌های دیگری تقسیم بندی می‌شود. از مهم‌ترین شاخه‌های پروفیل باز می‌توان به انواع تیر آهن، ناودانی و یا پروفیل z اشاره کرد. 

• پروفیل بسته

پروفیل‌های بسته نیز در حوزه‌های مختلف از ساخت و ساز استفاده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها در ساخت درب، کرکره برقی و پی وی سی است. 

• پروفیل سپری

این نوع از پروفیل‌ها و سازه‌ها به شکل T انگلیسی می‌باشد و به طور معمول برای ساخت و ساز درب و پنجره از آن‌ها استفاده می‌شود. در بیشتر اوقات دیده می‌شود که طول این پروفیل به ۶ متر می‌رسد و ضخامت آن نیز به اندازه ۱ تا ۲.۵ است. 

• پروفیل یا سازه z شکل

 این سازه بیشتر برای ساخت و ساز سقف سوله و یا کارخانه‌های بزرگ به کار برده می‌شود و یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که دارد قیمت آن است که با نوع ساختمانی برابر است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است این پروفیل کاربرد گسترده‌ای داشته باشد این است که استحکام بالایی دارد. 

• پروفیل سبک

این پروفیل باتوجه به وزن بسیار سبکی که دارد، می‌تواند در بخش‌های مختلف از سقف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. 

• پروفیل سنگین

 این سازه نیز که از انواع سازه‌های یو ۳۶ است، به علت وزن نسبتا بالا و همچنین ضخامت زیادی که دارند در بخش‌های مهم صنعتی می‌توان استفاده کرد.

• پروفیل ناودانی یو ۳۶

از این نوع پروفیل، برای زیرسازی سقف کاذب یکپارچه استفاده می‌شود و یک وسیله مهم برای تراز و تکیه گاه در حاشیه به حساب می‌آید. علاوه بر این مورد باید اشاره کنیم که این سازه در جهت زیر سازی در محل‌هایی که شکستگی‌هایی وجود دارد و همچنین برای آویز زیر سازی سقف کاذب می‌توان استفاده کرد. 

رانر یو ۳۶

خرید عمده سازه u36

در صورتی که قصد دارید اتصالات و سازه‌های مرتبط با نصب انواع تایل سقفی و کناف سقف کاذب را خریداری کنید، لازم است از مجموعه‌ای کمک بگیرید که انواع این محصولات را در اختیار دارد و مناسب‌ترین محصول را با بهترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. بدین منظور، مجموعه هلدینگ ساختمانی AJV بهترین و معقولانه‌ترین انتخاب به شمار می‌رود. چنانچه قصد خرید انواع تایل سقفی مانند تایل گچی پانچدار را دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید و بهترین خرید ممکن را تجربه کنید.

خرید سازه یو 36

چنانچه قصد خرید سازه‌ی u36 را دارید، این امکان توسط هلدینگ ساختمانی پیگاژ در اختیار شما قرار گرفته است. از این طریق می‌توانید به راحتی انواع تجهیزات و متعلقات مدنظرتان را خریداری و در دسترس داشته باشید. بدین منظور کافیست در ساعات اداری با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. از این طریق استعلام قیمت به راحتی انجام خواهد شد و محصولات مدنظرتان ثبت سفارش می‌شود. همچنین مطالعه‌ی مقاله‌ی انواع پیچ پانل در این زمینه می‌تواند برایتان مفید واقع شود. در صورت بروز هرگونه سوال با ما در ارتباط باشید.


دانلود مجموعه عکس وکتور و لوگو تلفن png رایگان با کیفیت بالا

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع تایل با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی