یکی از انواع سازه‌های ساختمانی تایل گچی ای جی وی محسوب می‌شود که در واقع نوعی پوشش دیواری بوده و از مخلوط آب و گچ به دست می‌آید. از انواع تایل‌های گچی می‌توان به تایل سقفی اشاره کرد که برای پوشاندن سطح سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول این تایل‌ها به شکل برش‌های مستطیلی و با ابعاد استاندارد به تولید می‌رسند و قابل استفاده در محیط‌هایی مانند داخل منازل، محیط‌های اداری، تجاری و غیره می‌باشند. در حالت کلی یکی از برجسته‌ترین و پرطرفدارترین تایل‌های سقفی، تایل گچی ای جی وی به حساب می‌آید که برای افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب در مکان‌های مرطوب و تاسیساتی نیز استفاده می‌شود. 

گفته می‌شود که برای مقاومت بیشتر این سازه از روکش‌هایی مانند روکش آلومینیوم، روکش پی‌وی‌سی و یا سازه‌های سوراخدار دایره‌ای و مربعی استفاده می‌شود. گفتنی است که از این تایل‌ها در دیزاین داخلی به کار برده می‌شود و در واقع از آنها تحت عنوان یک المان تزیینی در ساخت و ساز می‌توان استفاده کرد. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که یکی از مهم‌ترین روش‌های زیباسازی سطوح داخلی استفاده از تایل گچی agv محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین تکنیک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد. در صورتی که علاقه دارید در رابطه با این سازه مدرن اطلاعات مهمی را به دست آورید تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

انواع تایل‌های گچی ای جی وی

تایل‌های گچی از انواع سقف‌های کاذب به حساب می‌آیند که در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده و هر یک از آنها ویژگی‌ها و استفاده‌های خاص خود را دارند. گفته می‌شود که برند ای جی وی تمام تلاش‌های خود را در جهت اینکه بتواند با کیفیت‌ترین محصولات را با تنوع بسیار بالا در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف ارائه کند انجام داده است. جالب است بدانید که به علت کیفیت بسیار بالای این برند شما می‌توانید از تایل‌های گچی agv برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی به کار ببرید. در این قسمت می‌توانید با انواع این تایل‌های گچی آشنا شوید.

تایل گچی ساده

در واقع این تایل برای کاربردهای عمومی و ساده مناسب بوده و به علت طراحی بسیار ساده‌ای که دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سلیقه‌ها و نیازهای مختلف مشتریان باشد. این تایل گچی بدون استفاده از روکش تولید شده و سطحی بسیار ساده و صاف دارد. در حالت کلی می‌توان از این تایل گچی به عنوان یک گزینه اقتصادی برای تزیین سازه‌ها و سقف‌ها استفاده کرد.

تایل گچی حصیری

این تایل‌ها با الگوها و طرح‌های خاصی طراحی و تولید شده‌اند. در حالت کلی با استفاده از تایل گچی حصیری می‌توانید به محیط و دفتر خود احساس بسیار خوشایندی را منتقل کنید. جالب است بدانید که از این تایل به عنوان یک گزینه زیبا که مورد توجه مشتریان قرار گرفته است استفاده می‌شود.

تایل گچی تخم مرغی

همانطور که از نام این سازه مشخص است شما می‌توانید در این تایل، الگوها و طرح‌هایی به شکل تخم مرغ مشاهده کنید که به فضای شما حالت کلاسیک و لاکچری می‌بخشند. بهتر است از این تایل برای فضاهایی استفاده کنید که به دنبال ایجاد یک حس خاص هستند.

تایل گچی پانچ نامنظم

تایل‌های پانچ نامنظم به شکل الگوها و پانچ‌های متنوعی هستند که به فضا یک حس جدید می‌بخشند.

تایل گچی پانچ مربع

از انواع تایل‌های گچی ای جی وی می‌توان به تایل گچی پانچ مربع اشاره کرد که با مربع، الگوها و پانچ‌هایی مربعی شکل به تولید رسیده است. این الگو باعث می‌شود که فضای شما حالتی منظم و مرتب به خود بگیرد.

تایل گچی آکوستیک

در واقع این تایل‌ها به منظور ارتقا عملکرد صوتی فضا ایجاد شده و با طراحی خاصی که دارند صداها را جذب و کنترل می‌کنند.

ویژگی‌های تایل گچی ای جی وی

این تایل‌ها با طراحی هوشمندانه‌ای که دارند دارای ویژگی‌ها و خاصیت‌های متنوعی هستند که باعث شده است افراد زیادی دست به انتخاب آن بزنند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم این تایل گچی اشاره کرده‌ایم. البته ویژگی‌های تایل گچی آنقدر زیاد است که به راحتی نمی‌توان آنها را مثال زد.
• انعطاف پذیری: یکی از مهمترین ویژگی‌های این تایل گچی انعطاف پذیری بوده که به راحتی باعث می‌شود تغییر شکل بدهد. در واقع این ویژگی به طراحان اجازه می‌دهد که با تایل‌های گچی طرح‌های مختلفی به وجود آورند.

• طراحی هوشمندانه: این تایل‌ها با طراحی ویژه‌ای که دارند امکان به وجود آوردن الگوها طرح‌ها و افکت‌های مختلف را در فضا ایجاد می‌کنند.

• نصب و تعویض آسان: تایل گچی ای جی وی با ساختار مناسبی که دارد موجب نصب و تعویض آسان شده و تغییرات سریع را در دکوراسیون‌ها ایجاد می‌کند.

• دوام بسیار بالا: این سازه به علت مقاومت و کیفیت بسیار بالایی که دارد در برابر ضربه، فشار و یا سایر شرایط محیطی مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.

• وزن سبک و کم: این سقف کاذب، به علت وزن کم و سبکی که دارد روی ساختمان بار زیادی را به وجود نمی‌آورد. به همین علت به هنگام اتفاقاتی مانند زلزله خسارت زیادی را متوجه شما نخواهد کرد.

• تنوع در طرح و رنگ: تایل‌های گچی ای جی وی در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار مختلفی به تولید رسیده و به کاربران امکان انتخاب‌های متنوع را می‌دهد.

• قابلیت تطبیق با محیط: تایل‌های گچی agv قابلیت تطبیق بسیار بالایی با محیط دارند و در انواع فضاها مانند فضاهای اداری، فضای تجاری و فضای مسکونی می‌توانند استفاده شوند.

• امکان نورپردازی‌های مختلف: یکی از مهمترین ویژگی‌های جالبی که تایل‌های گچی ای جی وی دارند امکان نورپردازی چندگانه می‌باشد. جالب است بدانید که با تغییر نور محیط، این تایل‌ها افکت‌های نوری متنوعی را ایجاد کرده و ویو زیبایی به محیط می‌دهند.

• قیمت مقرون به صرفه: اگر نگاهی به قیمت تایل گچی ای جی وی کرده باشید قطعاً متوجه می‌شوید که این سازه در مقایسه با سایر سازه‌های ساختمانی قیمت کمتری را به خود اختصاص داده است.

کاربردهای این سازه در صنعت

تایل گچی ای جی وی تحت عنوان یک ابزار دکوراتیوی با ویژگی‌های مختلف و همچنین امکانات منحصر به فرد بوده که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین کاربردهای این سازه در صنعت عبارتند از:

• رستوران‌ها و کافه‌ها 

• هتل‌ها و مراکز تفریحی

• فضاهای تجاری و رویدادها 

• مراکز خرید و فروشگاه‌ها

• سالن‌ها و استودیوها

کاربردهای تایل گچی AJV در برج‌سازی

این تایل گچی در صنعت برج سازی نیز برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌شود که ویژگی‌های زیادی نیز دارد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای تایل گچی در برج‌سازی در ادامه ذکر شده است.

• دیوارهای داخلی

• سقف داخلی 

• فضاهای عمومی

• فضاهای خدماتی

• نمای خارجی ساختمان

• سالن‌های هنری و نمایشگاه‌ها

• نمای داخلی ورودی‌ها