امروزه فقط کناف سقف کاذب، جزو مطرح‌ترین اجزای دکوراسیون سقف محسوب نمی‌شود و انواع دیگری از سقف‌های کاذب نیز علاوه بر آن مطرح شده‌اند. علاوه بر کناف سقف کاذب شاهد ظهور تایل‌های ۶۰ در ۶۰ با جنس‌های مختلف در دنیای معماری امروز، هستیم. یکی از تایل‌های ۶۰ در ۶۰ موجود در بازار تایل‌های پی‌وی‌سی است که شاید نام آن را شنیده باشید. این تایل‌ها از جمله تایل‌های پرکاربرد محسوب شده و طرف‌داران زیادی دارند. می‌توانید این تایل‌ها را در مدل‌های مختلف و متفاوت تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تایل‌های پی‌وی‌سی ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 تایل پی‌وی‌سی چیست؟

 تایل‌های پی‌وی‌سی از جدیدترین تایل‌های سقف کاذب محسوب می‌شوند و می‌توان آنها را در دو نوع رنگ شده و روکش‌دار یافت. هسته تشکیل دهنده تایل‌های پی‌وی‌سی پلاستیک فشرده‌ای به نام پلی وینیل کلراید است. در واقع علت نام‌گذاری سقف کاذب پی‌وی‌سی به علت استفاده از پی‌وی‌سی که نوعی پلاستیک است، مربوط می‌شود. تایل‌های روکش‌دار می‌توانند طرح‌های متعددی داشته باشند. از طرح‌های این تایل‌ها می‌توان به گل‌دار، خال‌دار و طرح‌های مینیمال اشاره کرد.

 مکان‌های قابل نصب و استفاده 

 تایل‌های پی‌وی‌سی را می‌توان برای مکان‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، مغازه‌ها، ساختمان‌های اداری و همچنین ساختمان‌های مسکونی و تجاری اشاره کرد. علاوه بر این موارد می‌توان تایل‌های پی‌وی‌سی را در سالن‌های کنفرانس و آشپزخانه‌ها نیز مورد استفاده قرار داد. همچنین شما می‌توانید از طریق لینک قرارداده شده، با تایل متال لایت AJV بیشتر آشنا شوید.

مزایای استفاده از تایل‌های پی‌وی‌سی

این تایل، از پرطرف‌دارترین تایل‌های موجود در بازار به شمار می‌رود و طرف‌داران زیادی دارد. این محبوبیت نمی‌تواند بی‌دلیل باشد. در واقع علت این محبوبیت، مزایای تایل‌های پی‌وی‌سی محسوب می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. 

  • از مزایای تایل‌های پی‌وی‌سی می‌توان به تمیز کردن آسان آن و مقاومت آن در برابر ضربه اشاره کرد. تایل‌های پی‌وی‌سی در برابر سایش و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. 
  • اندازه‌ی تایل‌های پی‌وی‌سی می‌تواند سفارشی باشد و با توجه به سقف شما طراحی شود. 
  • تایل‌های پی‌وی‌سی در برابر اشعه ماورا بنفش و همچنین آتش مقاوم هستند. 
  • این تایل‌ها رطوبت را بسیار کم جذب می‌کنند و می‌توانند از جمله تایل‌های مقاوم در برابر رطوبت محسوب شوند. 
  • نصب و اجرای این تایل‌ها بسیار آسان است. 
  • امکان نصب چراغ در سقف وجود دارد و این به معنای امکان نورپردازی در این سقف کاذب است. 
  • اجرای تایل‌های پی‌وی‌سی با دیگر تایل‌های سقف کاذب امکان‌پذیر است.

معایب تایل‌های پی‌وی‌سی

 نمی‌توان گفت کناف سقف کاذب یا انواع سقف کاذب همگی مصالح بی‌نقصی هستند. همین موضوع درباره تایل‌های پی‌وی‌سی نیز صدق می‌کند. علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم می‌توانیم برای تایل‌های پی‌وی‌سی نیز یک سری معایب ذکر کنیم. 

  • از این معایب می‌توان به ظاهر پلاستیکی تایل‌های پی‌وی‌سی اشاره کرد. با اینکه این تایل‌ها دارای روکش‌های بسیار جذابی هستند؛ ولی ماهیت پلاستیکی آنها می‌تواند نمای سقف را ارزان نشان دهد. در نتیجه چنین سقف کاذبی برای محیط‌های رسمی و بسیار لوکس و همچنین اتاق پذیرایی منزل شما مناسب نیست، ولی بهترین گزینه برای محیط‌هایی مانند ویلاها، خانه‌های ییلاقی و آلاچیق‌ها محسوب می‌شود.

· با توجه به جنس تایل‌های پی‌وی‌سی، در برابر حرارت نمی‌توان مقاومت آن‌چنانی از این تایل‌ها انتظار داشت. می‌توانند تا دمای ۸۵ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و پس از آن ممکن است تغییر ظاهر دهند‌‌.

قیمت تایل‌های پی‌وی‌سی

تایل‌های پی وی سیAJV با توجه به مواد استفاده شده در آنها جزو تایل‌های بسیار گران نیستند و قیمت مناسبی دارند. اگر در مورد تصمیم گیری برای خرید تایل‌های پی‌وی‌سی و انواع کناف سقف کاذب مردد هستید، می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. لازم به ذکر است که شرکت در قبال ارائه مشاوره در مورد این تایل‌ها و انواع کناف سقف کاذب هیچ هزینه‌ای از مشتری دریافت نخواهد کرد. پس از دریافت مشاوره و همچنین تصمیم گیری درباره خرید تایل‌های پی‌وی‌سی می‌توانید برای استعلام قیمت به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کنید.