Time Clock IconFree گرافیک برداری در Pixabay توسطمدت مطالعه: 5 الی 7 دقیقه

با توجه به متداول شدن استفاده از کناف سقف کاذب کمتر کسی را می‌توان دید که با کناف سقف کاذب آشنا نباشد. کناف سقف کاذب، یکی از مصالح یا تجهیزاتی است که برای زیباسازی منازل و دکوراسیون می‌توان از آن بهره برد. علاوه بر کناف سقف کاذب انواع دیگری از تجهیزات یا مصالح برای دیزاین، افزایش جذابیت بصری و همچنین افزایش مقاومت سازه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این تجهیزات یا متریال‌ها، تایل‌های معدنی نام دارند. تایل معدنی می‌تواند نوعی عایق حرارت و صدا محسوب شود. تایل‌های معدنی در برابر رطوبت نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و مدل‌های متنوعی از آن تولید شده است.

 با توجه به اهمیت استفاده از تایل معدنی، تصمیم گرفتیم این مقاله را نگارش کرده و شما را با این نوع تایل آشنا کنیم. در این مقاله به بَررسی تایل معدنی، مکان‌های مورد استفاده و همچنین مزایای آن خواهیم پرداخت بدین منظور با هلدینگ ساختمانی پیگاژ همراه شوید. در ضمن چنانچه با تایلPVC آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به صفحه‌ی مربوطه مراجعه و از محصولات موجود دیدن فرمایید.

 تایل معدنی چیست؟

 تایل معدنی محصول یا مصالحی تشکیل شده از پشم سنگ، نشاسته ذرت و همچنین خاک رس است. در تولید این تایل از هیچ مواد شیمیایی مضری استفاده نشده و شرایط بازیافت آن نیز فراهم است. این تایل می‌تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق، داشته باشد. تایل معدنی، خاصیت آکوستیک نیز دارد و می‌تواند یک عایق صدای مناسب باشد. تایل معدنی وزن بسیار کمی دارد و معمولاً از جمله تایل‌های ۶۰ در ۶۰ سفید محسوب می‌شود. تایل‌های معدنی با ضخامت ۱۵ میلیمتر، جزو پرفروش‌ترین تایل‌های معدنی هستند. به طور کلی در کشورهای اروپایی تایل‌های معدنی از جمله پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند و می‌توان از آنها به عنوان نوعی سیستم پوشش سقفی استفاده کرد.

 مزایای تایل‌های معدنی

 تایل‌های معدنی مقاومت بالایی در برابر آتش و همچنین حرارت دارند. این تایل‌ها به گونه‌ای نصب می‌شوند که دسترسی به فضای تأسیساتی آسان‌تر شود. 

  • نگهداری از این تایل‌ها و همچنین تعمیر آن‌ها بسیار راحت است. استفاده از تایل‌های معدنی به گونه‌ای است که می‌تواند به کم کردن هزینه‌های برق و انرژی کمک کند. این مزیت در سایه امکان بازتاب نور اتفاق می‌افتد.
  • تایل معدنی قابلیت انطباق پذیری بالایی با دیوارهای ساختمان دارند. این تایل‌ها می‌توانند امواج صوتی را به خود جذب کرده و از گسترش صوت به فضای خارجی، جلوگیری کنند.
  • برای نصب این تایل‌ها نیاز به ابزار و تجهیزات زیادی نبوده و می‌توان آن‌ها را در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا کرد. تایل‌های معدنی از جمله تایل‌هایی هستند که نیازی به رنگ آمیزی ندارند و برای تهیه آن‌ها نیز مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نیستید.

 مکان‌های مورد استفاده‌ی تایل‌های معدنی

 از تایل‌های معدنی، می‌توان برای مکان‌های مختلفی استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال سالن‌های کنفرانس، سینما و مراکز آموزشی بهترین گزینه‌ها برای استفاده از تایل‌های معدنی محسوب می‌شوند. علاوه بر این موارد، در لابی هتل‌ها، استودیوهای ضبط و ساختمان‌های مسکونی نیز می‌توان از تایل معدنی استفاده کرد. آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها نیز می‌توانند از تایل‌های معدنی برای سقف خود استفاده کنند. با توجه به امکان آتش سوزی در مکان‌هایی مثل آشپزخانه، تایل معدنی می‌تواند علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، ایمنی در برابر آتش سوزی را نیز تأمین کند. 

خرید تایل معدنی 

برای خرید انواع تایل، نکات متعددی وجود دارد که لازم است به آن توجه شود. از جمله نکات مرتبط در این زمینه، خرید تایل با توجه به اهداف پروژه است. به همین دلیل لازم است قبل از هرچیزی برای خرید هر نوع تایل، انواع تایل‌های موجود را بشناسید و سپس اقدام به انتتخاب کنید. بدین منظور مطالعه‌ی مقالات مرتبط همچون سبک‌ترین تایل سقفی جهان و ایران را بشناسیم، در این زمینه برای شما مفید واقع خواهد شد. در صورت بروز هرگونه سوال در این زمینه کارشناسان ما پاسخگو و پشتیبان شما هستند.

تایل‌های معدنی پیشرفته ( AMF )

اگر در رابطه با تایل‌های معدنی پیشرفته بخواهیم توضیحاتی بدهیم باید بگوییم که متشکل از طراحی‌های متفاوت می‌باشد و از جنس گچ نیست.جالب است بدانید که، این تایل‌ها موجب کنترل صدا می‌شوند و با استفاده در مراکز خرید، منجر به کاهش آلودگی صوتی می‌گردد. سایر ویژگی‌هایی که به این تایل مربوط می‌باشد عبارتند از:

• تایل‌های معدنی پیشرفته در برابر رطوبت مقاومت دارند. جالب است بدانید که برخی از این تایل‌ها دارای کد حریق نیز هستند و حرارت را نیز کنترل می‌کنند.

• این نوع تایل وزن بسیار کمی داشته و برخی از آن‌ها دارای خاصیت آنتی باکتریالی هستند. به همین علت در فضاهایی مانند بیمارستان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع کاربردهای تایل معدنی

تایل‌های معدنی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها کاربردها و خصوصیات مختص خود را دارند. اما نکته‌ای که در رابطه یا این وسیله جالب است، این بوده که بیشتر افراد از تایل‌های معدنی برای طراحی و زیبایی دکوراسیون استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که تایل‌ معدنی به خود اختصاص داده این است که از آن‌ها برای پوشانده شدن سقف مکان‌هایی استفاده می‌شود که به وسیله لوله و اتصالات و یا سیم‌های برق ظاهر زیبایی ندارند. اگر بخواهیم موارد بیشتری از کاربرد تایل معدنی را برایتان مثال بزنیم، قطعا به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

• از این وسیله در محیط‌های اداری مثل دفاتر کاری می‌توان استفاده کرد

• با توجه به اینکه تایل معدنی برای سقف پذیرایی یا اتاق خواب، مناسب نیست، استفاده از آن‌ها در سقف حمام یا دستشویی می‌تواند یک ایده جذاب به شمار برود

• استفاده از تایل در مراکز تجاری و همچنین سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی بسیار دیده می‌شود

• از این وسیله ساختمانی می‌توان در بیمارستان و درمانگاه نیز استفاده کرد

• کارخانجات، ساختمان‌‌های صنعتی و همچنین هتل‌ها از سایر کاربردهای تایل معدنی به حساب می‌آید

مهم‌ترین ویژگی‌های تایل معدنی چیست؟

در حالت کلی مواد اولیه و متریالی که در انواع سقف‌ها برای پوشش و دکوراسیون به استفاده می‌رسند، تنوع بسیار بالایی دارند. اما سوال اصلی این است که چرا بیشتر افراد تایل معدنی را برای انجام این کار انتخاب می‌کنند؟ در پاسخ به این سوالش بحث برانگیز باید بگوییم ابن صفحات گچی که تحت عنوان تایل معدنی شناخته می‌شوند ویژگی‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند که باعث جلب توجه طراحان داخلی و دکوراسیون شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که تایل معدنی به خود اختصاص داده است در ادامه مشاهده می‌کنید:

• این صفحات گچی می‌توانند در همه ساختمان‌ها با انواع کاربری نصب و متصل گردد

• تایل معدنی دارای سرعت نصب بسیار بالایی می‌باشد

• هزینه و مخارج مسئله بسیار مهمی است که بیشتر افراد به صورت ویژه‌ای به آن توجه می‌کنند. تایل معدنی در مقایسه با انواع سقف کاذب هزینه کمتری به خود اختصاص داده است

• اگر نگاهی به این صفحات گچی کرده باشید، بدون شک به تنوع بالای آن در جنس، طرح و رنگ پی می‌برید.

• در صورتی که از این سقف‌های تزئینی در ساختمان خود استفاده کرده باشید، می‌توانید با استفاده از نورهای مخفی، زیبایی بیشتری به نمای خانه ببخشید.

• بعضی از انواع تایل‌های معدنی خاصیت ضد آب بودن داشته و همچنین قابل شست و شو هستند. به همین علت می‌توانند در مراکز درمانی و یا آشپزخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند.

• این دیوارهای گچی، مقاومت زیادی در برابر رطوبت نشان می‌دهند. از این رو برای پوشش سقف استخر با پارک آبی استفاده می‌شود.

• برخی از تایل‌های معدنی عایق خوبی در مقابل صوت و حرارت به حساب می‌آیند.

• با استفاده از تایل معدنی در ساختمان سازی، می‌توانید نخاله‌های ساختمانی را تا حدود زیادی کاهش بدهید

انواع تایل‌های معدنی ساختمانی کدام است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با تایل معدنی وجود دارد تنوع بسیار بالای آن‌ها می‌باشد. جالب است بدانید که هر یک از تایل‌های معدنی کاربرد ویژه‌ای دارند که در مکان‌های مختلف می‌توانند به استفاده برسند. در ادامه مهم‌ترین تایل‌های معدنی را مشاهده می‌کنید و با آن‌ها آشنا می‌شوید:

تایل گچی ساده

این نوع تایل با ماده اولیه آلومینیوم تولیده شده و قطعات پیش ساخته از گچ درون آن قرار گرفته است. تایل‌های گچی طرح‌های مختلفی دارند و اجزای سقف با پنل‌های گچی می‌توانند تعویض شوند. از مهم‌ترین خصوصیات بارز تایل گچی، می‌توان به مقاومت در برابر زلزله و تخریب دیوار اشاره کرد. همچنین این نوع سقف، در آتش سوزی نیز مقاومت می‌کند و با محیط زیست نیز سازگاری دارد. 

• تایل آلومینیوم: این تایل سقفی در اندازه‌های متناسب تولید شده و به شکل ورق‌های آلومینیومی و گالوانیزه می‌باشد. اگر بخواهیم به مدل‌های مختلف تایل آلومینیوم اشاره کنیم، قطعا مدل لبه دار و بدون لبه را نام می‌بریم. از مهم‌ترین ویژگی‌های تایل آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سبک بودن

- قابل شست و شو بودن

- دسترسی ساده به پشت سقف

- آکوستیک

- مونتاژ و دمونتاژ سریع

- عدم نیاز به درز انقطعاع

- امکان نور پردازی مدولار

- ممانعت از اتلاف دما

- قابل بازیافت

- انعکاس بیشتر نور

- سهولت ترکیب با سایر سقف‌های کاذب

تایل آکوستیک

این تایل نوعی عایق صوتی با جذب صوت بالا محسوب می‌شود و یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سقف‌ها به شمار می‌رود. از این تایل می‌توان در مکان‌هایی مانند سالن آمفی تئاتر، استودیو و سالن کنفرانس استفاده کرد. برای اینکه فضای خالی تایل آکوستیک پر شود، می‌توان از پانل آلومینیومی، مینرال و مواد گچی استفاده کرد. جالب است بدانید که تایل آکوستیک برای جذب صوت و همچنین کاهش آلودگی صوتی نیز استفاده می‌شود.

• تایل فلزی: این تایل، از جنس آلومینیوم ساخته شده است و در پشت آن صفحات مشکی رنگ متصل می‌باشد. جالب است بدانید که تایل‌های فلزی امکان نصب ساده و آسان دارند و می‌توانند به سادگی بر روی سازه‌های زیر سقف متصل گردند. 

• تایل آرمسترانگ: این تایل که نوعی سقف کاذب به شمار می‌رود یکپارچه بوده و از ویژگی‌هایی مانند سرعت نصب بالا و طراحی پروژه‌های متعدد برخوردار است. در حالت کلی از تایل‌های آرمسترانگ در مواردی مانند پارکینگ اداری و مسکونی و یا سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. این سقف کاذب، از متریال‌هایی مانند پی وی سی، آکوستیک، گچی و یا آلومینیوم ساخته می‌شود. 

تایل پی وی سی

 این تایل باعث زیبایی در سقف شده و امکان افزودن نورپردازی نیز دارد. این نوع سقف مانع از هدر رفتن انرژی شده و می‌تواند انرژی گرمایی و سرمایی محیط را حفظ کند. این وسیله علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارد، مانع از نفوذ حشرات شده و همچنین قیمت کمتری نیز به خود اختصاص داده است. 

• تایل یو پی وی سی: این تایل که با استفاده از مواد افزودنی ساخته شده، سازگاری زیادی با محیط زیست دارد. جالب است بدانید که این تایل معمولا ضخامتی به اندازه ۸ میلی متر داشته و توانایی رنگ پذیری نیز دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های تایل یو پی وی سی، مقاومت در برابر خراش و پوسیدگی می‌باشد‌. 

• تایل ترکیبی: تایل معدنی ترکیبی، با استفاده از چند سقف کاذب و همچنین طرح‌های متنوع هندسی تشکیل شده که تمامی طرح‌ها نیز باهم تناسب دارند. 

• تایل پوشالی: با استفاده از موادی مانند براده‌های طبیعی، پودر مگنزیت می‌توان تایل پوشالی تولید کرد که استحکام بالایی را نیز دارند. 

• تایل رابیتس: جنس این تایل گالوانیزه بوده و سرعت ساخت بسیار بالایی دارد. از مهم‌تلین ویژگی‌های این تایل می‌توان به دسترسی راحت به مصالح و همچنین تنوع طرح اشاره کرد. 

• تایل چوبی: از این تایل در مراکز تجاری، ادارات، رستوران‌ها و یا ویلاهای چوبی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که تایل چوبی امکان نورپردازی را نیز فراهم می‌آورد. 

تایل گریلیوم

جنس این وسیله معمولا از آلومینیوم یا آلیاژ است و می‌تواند با سایر سقف‌های کاذب نیز ترکیب شود. نمای این تایل به صورت حفره‌های مربع شکل و یا زنجیره‌ای است.

 • سقف کاذب طلقی: این سقف، از انواع تایل‌ها بوده که سرعت نصب نسبتا بالایی دارد و همچنین هزینه کمتری را نیز به خود اختصاص داده است. سقف طلقی معمولا نور را از خود عبور می‌دهد. 

• تایل شیشه‌ای: در تایل‌های شیشه‌ای، از شیشه های دکوراتیو استفاده شده و معمولا از جنس سکوریت می‌باشد. این تایل قابل شستشو است و تنوع بالایی نیز دارد. 

• تایل کناف: از پرکاربردترین تایل‌ها کناف می‌باشد که در مقایسه با سایر سقف‌ها وزن و هزینه کمتری دارد. این تایل احتیاج به رنگ کاری ندارد و می‌تواند به شکل تزئینی استفاده گردد. 


دانلود مجموعه عکس وکتور و لوگو تلفن png رایگان با کیفیت بالا

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع تایل با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی