امروزه کناف سقف کاذب به یکی از پرکاربردترین مصالح دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. مسلماً تابه‌حال نام کناف به گوشتان خورده است و شاید در منزل شما نیز کناف برای سقف دیوار استفاده شده باشد. کناف‌های سقف کاذب ابزار مناسبی برای عایق حرارتی و صوتی محسوب می‌شوند. هر یک از کناف‌های سقف کاذب موجود در بازار می‌توانند مزایای متعددی داشته باشند. کناف یک سقف ثانویه محسوب می‌شود و پوششی برای زیر سقف اصلی است. وزن کناف سقف کاذب توسط دیوار و خانه تحمل می‌شود.

وظیفه کناف سقف کاذبپوشاندن دیوار، سقف و همچنین زیبایی است. با استفاده از نورپردازی‌های بسیار شیک می‌توان بهترین دکوراسیون را برای منزل، اداره و هر محیط دیگری ایجاد کرد. امروزه کناف سقف کاذب دارای تنوع بسیار بالایی است و در طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود. تنوع بالا در طرح‌های کناف سقف کاذب باعث شده تا به تمام سلیقه‌ها پاسخ داده شود. معمولاً از این سقف‌های کاذب برای خانه و بازسازی سالن‌های پذیرایی، تالارها، سینما، سالن‌های آمفی تئاتر و سالن‌های همایش استفاده می‌کنند. برای بسیاری از شرکت‌ها و محیط‌های کار نیز می‌توان از این سقف‌های کاذب استفاده کرد. کناف سقف کاذب انواع مختلفی دارد و یکی از انواع کناف‌های سقف کاذب تایل‌های دکوراتیو سقف کاذب محسوب می‌شوند.

تایل دکوراتیو سقف کاذب چیست؟

تایل دکوراتیو تایلی است که می‌توان برای سقف یا دیوار استفاده کرد. تایل دکوراتیو، در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. از طرح‌های تایل‌های دکوراتیو می‌توان به تایل‌های چرمی در رنگ‌های مختلف، تایل‌های بین کابینتی طلایی، نقره‌ای و سفید اشاره کرد. بعضی از این تایل‌ها حالت آینه‌ای دارند. تایل دکوراتیو در ابعاد و اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد.

فضاهای استفاده از تایل دکوراتیو سقف کاذب

از تایل دکوراتیو می‌توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد. معمولاً این تایل‌های دکوراتیو مناسب‌ترین گزینه برای فضای بین کابینت محسوب می‌شوند. همچنین می‌توان از تایل‌های دکوراتیو برای فضاهای سالن پذیرایی استفاده کرد. با استفاده از تایل دکوراتیو می‌توان فضای بسیار جذابی برای قسمت پشت تلویزیون ایجاد کرد. برای زیباسازی سقف تالارها و سالن‌های پذیرایی می‌توان از تایل دکوراتیو استفاده کرد. از دیگر فضاهای مناسب برای استفاده از تایل دکوراتیو سقف کاذب می‌توان به آتلیه‌های عکاسی اشاره کرد. برای زیباسازی فضای بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری نیز می‌توان از این تایل‌ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از تایل دکوراتیو

به طور عمده یکی از مزایای اصلی استفاده از انواع کناف سقف کاذب، افزایش چشمگیر جذابیت فضا محسوب می‌شود. در مورد تایل دکوراتیو نیز این مسئله صدق می‌کند. به عبارتی با استفاده از تایل دکوراتیو جذابیت فضا دوچندان خواهد شد. تایل‌های دکوراتیو نسبت به سایر تایل‌ها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و اگر به دنبال یک تایل بسیار جذاب هستید و دوست دارید دکوراسیون داخلی شما بسیار خاص باشد؛ تایل دکوراتیو بهترین گزینه محسوب می‌شود. تایل‌های دکوراتیو سبک هستند و سریع نصب می‌شوند. حمل و نقل و جابه‌جایی این تایل‌ها با توجه به ابعاد و وزنشان چندان دشوار نیست. با توجه به تمامی سلیقه‌ها می‌توان تایل دکوراتیو یافت.

معایب تایل دکوراتیو سقف کاذب

به طور کلی عیب خاصی برای تولید سقف کاذب نمی‌توان ذکر کرد؛ اما باید بدانید که اگر کناف سقف کاذب به صورت غیر استاندارد نصب شود، می‌تواند یک سری خسارات و مشکلات جبران ناپذیر برای شما ایجاد کند. یکی از این خسارت‌ها و مشکلات سقوط سقف محسوب می‌شود. کناف سقف کاذب در برابر ضربات محکم، مقاومت و پایداری ندارد و بهتر است از وارد کردن چنین ضربه‌هایی به سقف خودداری کنید. استفاده از مواد بی‌کیفیت هنگام تهیه تایل ممکن است باعث شود تا پس از نصب شاهد ترک خوردن تایپ و سقف خود باشید.
با توجه به موارد ذکر شده تمامی معایب تایل دکوراتیو سقف کاذب قابل پیشگیری هستند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است خریدتان را از مراکز معتبر و با سابقه انجام دهید. در چنین شرایطی می‌توانید کیفیت زیبایی و همچنین ایمنی دکوراسیون خود را تضمین کنید.

ابزارهای مورد استفاده هنگام اجرای تایل سقف کاذب

از ابزارهایی که هنگام نصب تایل دکوراتیو سقف کاذب استفاده می‌شود، می‌توان به جک نگهدارنده اشاره کرد. همچنین دستگاه برش قرقره‌ای و همچنین سوهان گرد از جمله وسایلی هستند که برای اجرا باید تهیه کنید. همچنین تهیه دستگیره حمل پانل و گاری حمل پانل نیز برای اجرای این نوع سقف لازم و ضروری محسوب می‌شود. در چنین شرایطی از تهیه ریسمان رنگی نیز نباید دریغ کرد. از ابزارهای دیگر می‌توان به سمباده دسته‌دار، سمباده ماله‌ای، لیسه استیل، ماله استیل و ظرف آماده سازی بتونه اشاره کرد. تهیه ابزارهایی مانند همزن رنگ، تیغ برش، غلتک سوزنی، چکش پلاستیکی، دستگاه برش طولی، اره چاقویی، گردبر مخزن و همچنین رنگ لازم است. هر یک از موارد ذکر شده استفاده‌ی خاصی دارند و در اجرا و نصب کناف سقف کاذب ضروری هستند.

تولید تایل دکوراتیو سقف کاذب در ایران

تایل‌های دکوراتیو از جمله تایل‌های جذاب محسوب می‌شوند؛ ولی جالب است بدانید که مجبور به خرید تایل‌های دکوراتیو خارجی با هزینه بالا نیستید؛ چون در کشور ایران نیز تایل‌های دکوراتیو بسیار با کیفیتی تولید می‌شوند. در حال حاضر فروش تایل دکوراتیو کاذب در سراسر ایران صورت می‌گیرد و شما می‌توانید با انتخاب یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ی این تایل، خرید جذابی داشته باشید.

قطعات مورد استفاده در نصب تایل دکوراتیو

از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن پرداخته شود، قطعاتی است که در نصب تایل دکوراتیو سقف کاذب مورد استفاده قرار‌می‌گیرد. تمامی این قطعات و اجزا، عملکرد ویژه‌ای دارند. از جمله این قطعات می‌توان به تایل، نوارهای درزگیر، ماستیک و چسب جدا کننده، ادوات و اتصالات، نوار محافظ گوشه، پیچ‌های اتصال پنل به سازه، پشم، چوب و مقاطع فولادی سبک اشاره کرد.

قیمت تایل دکوراتیو سقف کاذب

قیمت تایل دکوراتیو سقف کاذب به شرکتی که از آن تایل خریداری می‌کنید، بستگی دارد. علاوه بر این مورد اگر تایلی که خریداری می‌کنید، یک تایل خارجی باشد با توجه به قیمت دلار می‌توان گفت قیمت آن بسیار زیاد خواهد بود. همچنین با توجه به نوسانات ارز نمی‌توان قیمت دقیقی برای یک تایل خارجی در این بخش ذکر کرد. جنس تایلی که خریداری می‌کنید نیز در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. برای خرید تایل دکوراتیو کاذب می‌توانید به آدرس کارخانه، تهران، جاده دماوند، جاجرود، احمد آباد مراجعه و تایل مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر اطلاعات لازم را در زمینه تایل‌های دکوراتیو کسب کرده‌اید، می‌توانید برای استعلام قیمت به صفحه مربوطه مراجعه کنید‌.