بسیاری از محیط‌ها از جمله کلاس‌های موسیقی، استدیو‌ای ضبط موسیقی، آمفی تئاترها و سینما باید آکوستیک باشند. آکوستیک بودن فضا یعنی محیط عایق صدا و صوت باشد. یکی از انواع تایل‌ها، تایل‌های آکوستیک ای جی وی که عایق صدا هستند. از این تایل‌ها به عنوان سقف کاذب و دیوار استفاده می‌شود. این مقاله خود دارای تنوع زیادی است. در این مقاله قصد داریم در مورد تایل‌های آکوستیک ای جی وی صحبت کنیم . پس با ما همراه باشید.

برای مشاهده تمام محصولات آکوستیک اینجا کلیک کنید.

تایل آکوستیک ای جی وی

تایل آکوستیک  دو نوع بدون پانچ و پانچ‌دار هستند. تایل‌های پانچ‌دار صدا را  به وسیله سوراخ‌ها به پشت پنل‌ها انتقال می‌دهند و با وجود پشم سنگی یا نمد صدا جذب می‌شود. نوع دیگر این نوع تایل‌ها با وجود مدل‌های موجی که روی تایل است باعث شکست موج صوت می‌شوند. همچنین متریال موجود در این تایل‌ها صدا را به خود جذب می‌کنند و باعث عایق شدن محیط می‌شوند. این تایل‌ها با جذب صوت باعث متمرکز شدن صدا می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که امواج توسط سایر وسایل موجود در محیط شکسته شود. این کار کمک می‌کند که صدا شفافیت بیشتری داشته باشد. تایل‌های آکوستیک ای جی وی در ابعاد، طرح‌ها ومتریال‌های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تایل آکوستیک معدنی (مینرال)

تایل آکوستیک مینرال از جنس مواد معدنی هستند. از مزایای این تایل‌ها علاوه‌بر عایق صدا بودن می‌توان به ضد حریق بودن آن‌ها  نیز اشاره کرد. این نوع تایل خود دارای سه نوع مختلف هستند.

تایل آکوستیک کرمی – سوزنی

این تایل‌ها در در ابعاد 60 در 60 سانتی‌ متری با ضخامت 13 میلیمتر تولید می‌شوند. به این تایل‌ها، تایل آکوستیک کراس خارجی نیز می‌گویند. جنس آن‌ها از پرلیت، آهک، پوشال نشاسته ذرت است. رنگ تایل کرمی است و روی آن طرح‌های ریز به صورت نامنظم وجود دارد. متریال موجود در پنل‌ها باعث جذب صوت ۶۹ هرتز می‌شوند‌.

پنل آکوستیک دیواری

این تایل‌ها از گچ سمنان و هوای متخلخل تشکیل شده‌اند. پنل آکوستیک دیواری خود دارای دو نوع  تایل گچی پانچدار مربعی منظم و گرد نامنظم هستند. در تایل پانچدار مربعی منظم، سوراخ‌های موجود روی تایل به صورت مربعی و منظم هستند اما تایل پانچدار گرد نامنظم، سوراخ‌ها در دو قطر متفاوت 8 و 12 میلیمتری به صورت نامنظم روی سطح تایل قرار گرفته‌اند. در این نوع تایل‌ها صدا به وسیله سوراخ‌های موجود روی سطح به پشت سقف کاذب انتقال می‌یابد و سپس به وسیله نمد یا پشم سنگی موجود در پشت پنل صوت جذب می‌شود. 

پنل آکوستیک دیواری توانایی جذب صوت‌های 60 هرتز را دارد. این تایل‌ها دارای ابعاد 12 در 24 سانتی‌متر و ضخامت 12 میلیمترهستند. روکش پی وی سی روی این تایل‌ها سبب می‌شود که آن‌ها عایق رطوبت نیز باشند . این خاصیت سبب می‌شود  از این تایل‌ها در مناطق شرجی مانند کیش و قشم به وفورر  استفاده شود. پنل آکوستیک دیواری جز تایل‌های آکوستیک ای جی وی اقتصادی هستند و قیمت  نسبت به کیفیت خود دارند. 

تایل آکوستیک آذرین

این تایل‌ها  از جنس بازالت، آذرین، سرباره ضایعات کوره هستند. تایل آکوستیک آذین در ابعاد 60 در 60 سانتی‌ متر و وزن 120 گرمی تولید می‌شود. این تایل‌های آکوستیک ای جی وی به صورت پکیج فروخته می‌شود. این پکیج شامل سه عدد تایل آذرین به رنگ سفید و سازه تایل می‌باشد. سازه تایل شامل  سازه اچ تی نود، آویز مفتول، پیچ مخصوص، سه نوع سپری، میخ چاشنی، نبشی ال 25 و فنر دوبل می‌شود. تایل آکوستیک آذین با وزن 120 گرم، سبک‌ترین نوع تایل محسوب می‌شود که در بحث ایمنی در زمان زلزله یک مزیت بزرگ است. زیرا خطر جانی ندارد. 

تایل آکوستیک نانو فوم

یکی دیگر از انواع تایل‌های آکوستیک ای جی وی، تایل آکوستیک نانو فوم است. این تایل‌ها پیشرفته‌ترین نوع تایل‌ها محسوب می‌شوند. از این تایل‌ها می‌توان در سقف سالن‌های اجلاس، کنفرانس، سینما و استدیو‌های ضبط موسیقی استفاده کرد. 

مزایای تایل آکوستیک ای جی وی

  • مهم‌ترین مزیت این تایل‌ها عایق صدا بودن آن‌هاست.
  • کاهش نویز صدا که باعث افزایش شفافیت صدا و کاهش صداهای مزاحم می‌شوند.
  • تایل‌های آکوستیک مینرال دچار احتراق نمی‌شوند.
  • تایل‌های آکوستیک آذین بسیار سبک هستند که در مواقع زلزله خطر جانی برای افراد وجود ندارد. سایر این نوع تایل‌ها نیز سبک هستند که باعث سهولت در حمل و نقل آن‌ها می‌شود.
  • نصب آسان و راحت 
  • پنل آکوستیک دیواری با وجود یک روکش پی وی سی عایق رطوبت و آب هستند
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • مخفی کردن تاسیسات ساختمانی و دسترسی آسان به آن‌ها 
  • مقرون به صرفه  بودن این تایل‌ها به خصوص پنل آکوستیک دیواری
  • کاهش آلودگی صوتی
  • سازگار با محیط زیست زیرا محصولات ای جی وی قابل بازیافت هستند

سازه تایل آکوستیک

برای نصب تایل‌های اکوستیک نیاز به تجهیزات و تکنسین می‌باشد. از جمله متعلقات مورد نیاز می‌توان به سازه تایل، سازه زیرسازی اچ تی 90، آویز مفتول، سازه کلیک، میخ، پیچ و چاشنی اشاره کرد. سازه‌های کلیک به منظور دسترسی به تاسیسات زیر سقف کاذب نصب می‌شود. پنل‌ها را می‌توان هب کمک این سازه‌ها به بالا فشار داد تا به تاسیسات پشت تایل‌ها دسترسی پیدا کرد. این سازه‌های  کلیک ای جی وی در چهار رنگ سیلور، مشکی ، سفید و طلایی موجود است.

قیمت تایل آکوستیک ای جی وی

قیمت این نوع تایل‌ها براساس نوع متریال متفاوت است. اما هلدینگ ای جی وی برای داشتن یک تجربه خرید عالی از نظر کیفیت و قیمت بسیاری از محصولات خود را به صورت پکیج‌های اقتصادی می‌فروشد. همچنین تمام کالاهای مجموعه ای جی وی از جمله تایل آکوستیک دارای گارانتی می‌باشند.

مشاوره خرید تایل آکوستیک ای جی وی

همان‌طور که در مقاله دیدید تایل‌های آکوستیک دارای تنوع بالا با کارکرد‌های متفاوتی هستند که نیاز است بدانید برای محیط مد نظر شما کدام یک از آن‌‌ها مناسب است. اگر تخصص کافی در این زمینه را ندارید کافیست همین حالا با کارشناسان واحد فروش ما تماس حاصل کنید. مشاورین مجموعه ما همه روزه به صورت رایگان در خدمت شما هستند.