امروزه استفاده از متریال‌های آماده در صنعت ساخت و ساز به اوج خود رسیده است. یکی از بهترین و پرکاربردترین آنها تایل سقفی است. تایل‌های سقفی انواع مختلفی دارند که هر یک زیر مجموعه‌های خاص خود را داشته و در محیط یا محیط‌های مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سری تایل‌های مفید و مقرون به صرفه در صنعت ساخت و ساز می‌توان به تایل‌های سقفی گچی اشاره کرد. 

همانطور که از نام آنها پیداست این تایل‌ها با استفاده از گچ ساخته می‌شوند، البته باید توجه داشته باشید که تنها مواد به کار برده شده در آنها گچ نیست، بلکه برای افزایش مقاومت تایل‌ها از الیاف‌های خاصی نیز استفاده می‌کنند. این محصولات در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار کدام است پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

تایل سقفی چه نوع محصولی است؟

تایل سقفی یکی از اجزای مهم در اجرای سقف‌های کاذب است. این محصول که عموماً به دو صورت مربعی و مستطیلی طراحی و تولید می‌شود جنس‌های مختلفی داشته و در ابعاد گوناگون قابل سفارش است. تایل‌های سقفی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در کنار سبک بودن مقاومت کافی را نیز به عنوان سقف ثانویه داشته باشند. از سری ویژگی‌هایی که تقریباً در تمامی آنها با درصدهای مختلف وجود دارد می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و صوت اشاره کرد. این محصولات که برای مونتاژ شدن به متعلقات دیگر نیاز دارند به دو صورت سازه نمایان و سازه پنهان نصب می‌شوند. 

بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار کدام است؟

برای اینکه بدانید بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار کدام است لازم است تا با انواع این محصولات آشنا شوید. انواع تایل‌های سقفی گچی ای جی وی به شرح زیر هستند.

تایل‌های گچی ساده

  • تایل گچی سقف کاذب طرح چرمی
  • تایل گچی سقف کاذب طرح حصیری
  • تایل گچی سقف کاذب طرح تخم مرغی

این دسته از تایل‌ها هسته‌ای گچی و روکشی از جنس پی وی سی دارند که باعث شده تا استحکام بیشتری داشته باشند. پشت سازه‌ها با استفاده از فلیس آلومینیوم روکش شده تا اگر در معرض رطوبت قرار گرفتند از بین نروند. دور تا دور لبه‌ی تایل‌ها با استفاده از پی وی سی کاور شده است. ضخامت هر یک از این تایل‌ها به 8 میلی متر می‌رسد. تمامی آنها به صورت 60*60 سانتی متر و مساحت 36 سانتی متر مربع طراحی و تولید شده‌اند. هر تایل با چنین ابعادی وزنی معادل با 1950 گرم دارد که به عنوان یک متریال ساختمانی وزن سبکی محسوب می‌شود. تایل‌های گچی ساده به صورت بسته‌ای به فروش می‌رسند که هر بسته مساحتی برابر با 2.88 سانتی متر مربع تایل دارد. تایل‌های فوق که از تولیدات شرکت ای جی وی هستند جزو تولیدات داخلی محسوب می‌شوند. تنها تفاوتی که میان این سه محصول وجود دارد طرح ایجاد شده روی آنهاست که به صورت چرمی، حصیری و تخم مرغی هستند.

تایل‌های گچی پانچ دار

تایل‌های گچی پانچ دار

  • تایل گچی پانچ دار گرد منظم
  • تایل گچی پانچ دار مربع منظم
  • تایل گچی پانچ دار گرد نامنظم

حال نوبت به بررسی تایل‌های گچی پانچ دار است. منظور از پانچ، حفره یا سوراخی است که روی سطح تایل ایجاد شده است. تایل‌های پانچ دار در دو شکل پانچ منظم و نامنظم طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. این محصولات از برند کناف و الماس پانچ دار هستند که به علت کیفیتی که دارند دارای گارانتی 10 ساله می‌باشند. هسته آنها با استفاده از گچ سمنان و ترکیبات دیگر ساخته شده و روکشی از جنس پی وی سی دارند. پی وی سی در برابر آب و حرارت مقاومت بالایی دارد. 

این محصولات با ابعاد 60*60 سانتی متر و ضخامت 9.5 میلی متر به مشتریان عرضه می‌شوند (لازم به ذکر است که نوع دوم و سوم ضخامتی برابر با 8 میلی متر دارند). برای افزایش مقاومت این نوع تایل‌ها پشت سازه را فلیس آلومینیومی و نمد مشکی قرار می‌دهند. فلیس برای جلوگیری از زنگ زدگی و رطوبت است و نمد نیز باعث جذب آلودگی‌های صوتی در محیط می‌شود. حتی دور تا دور لبه‌ی تایل‌ها نیز کاور شده با استفاده از ورق پی وی سی است. از برند ای جی وی و جزو تولیدات داخلی است. فروش این نوع از تایل‌ها به صورت عددی است.

تایل سقفی گچی ای پلاس چه کاربردهایی در صنعت ساخت و ساز دارد؟

با توجه به توضیحاتی که راجع به هر یک از تایل‌های سقفی گچی +A داده شد می‌دانید که این محصولات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند، بر اساس همین ویژگی‌ها می‌توان گفت که کاربردهای متعددی دارند. برخی از این کاربردها به شرح زیر هستند.

  • قابل استفاده در فروشگاه‌ها
  • قابل استفاده در محیط‌های آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس، مهد کودک‌ها و آموزشگاه‌های مختلف
  • قابل استفاده در بوتیک‌ها
  • قابل استفاده در مراکز اداری و تجاری
  • قابل استفاده در باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های آرایشی

مزیت‌های استفاده از تایل گچی APLUS چیست؟

از سری مزیت‌هایی که بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وزن سبکی دارد.
  • به راحتی نصب می‌شود.
  • سرعت اجرای کار را بالا می‌برد چرا که جزو متریال‌های آماده است.
  • قابلیت نورپردازی را در محیط ایجاد می‌کند.
  • تنوع بالایی دارد.
  • مقرون به صرفه است.
  • در هر محیطی قابل اجراست.

قیمت بهترین تایل سقفی گچی

قیمت بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان قیمت دقیقی عنوان کرد چرا نوسان ارزی و تورم به وضوح در کشور وجود دارد که این اصلی‌ترین عامل در این میان است. البته عوامل دیگری همچون نوع تایل، طرح، میزان ضخامت، جنس، کیفیت، برند، شرکت تولید کننده و... نیز در این میان تاثیر مستقیم دارند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در خصوص تایل‌ها و اطلاع از قیمت‌ها با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام بگیرید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان

۰۲۱۲۲۷۳۹۷۹۱
۰۲۱۲۶۹۱۸۰۴۳
۰۲۱۲۶۹۱۸۰۴۷


کلام آخر

تایل‌های گچی همان صفحاتی هستند که به عنوان بخش بیرونی سقف کاذب می‌بینیم. این محصولات طرح‌ها، ابعاد، ضخامت‌ها و انواع متفاوتی دارند که هر یک با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مختص به استفاده در فضای خاصی هستند. از جمله این تایل‌ها می‌توان به تایل تخم مرغی، حصیری، چرمی، پانچ دار گرد منظم و... اشاره کرد. این محصولات را تقریباً در محیطی اعم از محیط‌های اداری، تجاری، مدارس و سالن‌های آرایشی استفاده کرد. 

از سری مزیت‌هایی که تایل‌های سقفی گچی دارند می‌توان به وزن سبک، نصب و نگهداری آسان اشاره کرد.راآر در مطالبی که عنوان شد میتوان فهمید بهترین تایل سقفی گچی موجود در بازار کدام است. در واقع تایلی که تمام نیازهای مشتری را پوشش دهد به عنوان بهترین تایل شناخته میشود. جالب است بدانید که شرکت ای جی وی برای انتخاب این نام از مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی استفاده کرده است.