سپری تی ای جی وی یا یوزپلنگ ایرانی یکی از تجهیزات مهم و حیاتی در حوزه صنعت، ساختمان‌ها و تأسیسات است. این محصول در اتصالات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفیل تی یا سپری گالوانیزه یکی از مقاطع استاندارد در صنایع ساختمانی و فلزی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود در انواع سقف های کاذب درصنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. . برای آشنایی بیشتر سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می‌کنم. 

برای مشاهده تمام محصولات سپری و سازه سقف کاذب اینجا کلیک کنید.

سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی چیست؟ 

سازه کلیک ای جی وی  یا یوزپلنگ ایرانی یا پروفیل تی سازه اصلی سقف های کاذب به صورت تایل است. شکل ظاهری آن که به حرف T انگلیسی شباهت دارد، باعث معروفیت آن به نام پروفیل تی شده است. این نوع پروفیل به صورت پرسی عرضه می‌شود.

  • در پروژه‌هایی که نیاز به اجرای سقف کاذب باشدسپری از سازه کلیک یا پروفیل تی استفاده می‌شود. ضخامت پروفیل تی از30میکرون به پایین متغیر است و در بازار انواع مختلفی از آن قابلیت تهیه و توزیع وجود دارد.
  • پروفیل تی با اندازه‌های مختلف در بازار موجود است و با ضخامت، اندازه‌های میلی‌متری مختلف وجود دارد. برای مثال، سپری تی سا سازه کلیک معمولا با عرض 20 میلی‌مترتولید وعرضه می‌شود. طول پروفیل تی نیز مهم است وطول 3600 - 1200 و 600 میلیمتر مطابق استانداردهای جهانی مختلف تولید و ارائه می‌شود.

ویژگی های سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی در سقف کاذب ساختمان‌ها 

  • سبک بودن : سپری سقف کاذب بسیار سبک بوده و هنگام سقوط خسارات جانی نخواهد داشت.
  • اتصال سپری سقف کاذب به دیوار: در سپری سقف کاذب یک فاق و زبانه ایجاد و به سادگی داخل هم رفته و درگیر میشوند به فاق وزبانه نیز کلیک میگویند و به همین دلیل سپری سقف کاذب به سپری کلیک نیز معروف است.
  • اجرای آسان : سرعت اجرای سپری سقف کاذب بسیار بالا بوده و بعضی مواقع اجرای 200 متر مربع سقف کاذب دریک شیفت کاری را مقدور میسازد.
  • استفاده از پروفیل تی به دلیل ساختارش می‌تواند به تقویت و سهولت در اجزای مختلف سازه‌ها کمک کند.
  • مقاومت بالا: سپری تی ای جی‌وی ایرانی از جنس مواد با کیفیت و مقاوم به ضربه است که در اتصالات مکانیکی باید مقاومت و کارایی بالایی داشته باشد.
  • مناسب برای انواع ساختمان‌ها: این نوع سپری در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و حتی مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قابلیت اتصال سریع: سپری تی ای جی‌وی ایرانی دارای دیزاینی است که امکان اتصال سریع و آسان به اجزاء دیگر را فراهم می‌کند. این ویژگی به نصب سریع و کارایی بالا کمک می‌کند.
  • مناسب برای محیط‌های مختلف: مقاومت به عوامل مختلف محیطی مانند رطوبت، گرد و غبار و شرایط آب و هوایی مختلف این سپری را به یک انتخاب مناسب در شرایط مختلف تبدیل کرده است.

سپری تی

کاربردهای سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی

سقف کاذب : سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی مناسب برای تمامی سقف های کاذبی است که به صورت تایل انجام میشود.

  • ساخت و ساز: در صنعت ساخت و ساز، از سپری تی ای جی‌وی به عنوان یک عنصر مهم در اتصالات فلزی استفاده می‌شود. این اتصالات ممکن است در سازه‌های فلزی، پل‌ها و ساختمان‌های بتنی مورد نیاز باشند.
  • سپری تی ای جی‌وی یا یوزپلنگ ایرانی به عنوان یک عنصر مهم در اتصالات ساختمانی، با ویژگی‌های قابل توجهی که دارد، به بهبود کارایی و مقاومت سقف کاذبمورد استفاده خود کمک می‌کند.

تفاوت سپری سقف کاذب با سپری آهنی چیست؟

سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی یک نوع پروفایل با شکل T است که از جنس فولاد گالوانیزه ساختمانی تهیه می‌شود.اما سپری آهنی از فولاد سیاه تهیه میگردد. 

  • در زمینه‌های مرتبط با عمران و معماری، به این پروفایل به نام تی نامگذاری شده است. این نام در حوزه علمی عمران به تیرآهن‌های با شکل T نیز اطلاق می‌شود. بنابراین، نام صحیح برای این پروفایل، نام سپری است که به دلیل داشتن سه بال (سه پر) با این نام شناخته می‌شود.
  • برای تولید سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی، همانند نبشی و ناودانی، از فرایند نورد گرم استفاده می‌شود. سایز و ابعاد سپری‌های تولید شده از این روش، به‌طور کلی مطابق با استانداردهای مربوطه است. اما گاهی نیاز به ساخت سپری‌های با ابعاد متفاوت، به‌ویژه برای جان سپری، وجود دارد. 
  • به منظور تولید سپری‌های با مشخصات سفارشی، بر روی تیرآهن‌ها عملیات برش انجام می‌شود. این برش، به‌وسیله برش با هوا یا برش استیلن، انجام شده و ابعاد مورد نیاز را برای طراحی سپری فراهم می‌کند. همچنین، از دستگاه برش پلاسما نیز برای تولید سپری استفاده می‌شود که با دقت بالاتری عمل می‌کند و تاثیر منفی در کیفیت سپری را ایجاد نمی‌کند.

انواع سپری به لحاظ روش تولید

سپری‌ها از لحاظ جنس به 5 دسته آهن، مس، آلومینیوم، برنج و استیل تقسیم می‌شوند و از نظر روش تولید به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم می‌شوند.

در روش نورد گرم، از دستگاه‌های پیشرفته و تکامل یافته برای تولید سپری استفاده می‌شود. اگر وزن را به عنوان معیار سنجش در نظر بگیریم، نورد گرم در بین فرایندهای تولید در صدر جدول قرار دارد. روش نورد گرم در مقایسه با روش نورد سرد متداول‌تر است و در تولید قطعات مرغوب با قیمت سپری کمتر نسبت به روش نورد سرد مقرون به صرفه‌تر است.

سپری‌های آهنی فابریک شامل پروفیل T شکل هستند که پس از طی مراحل نورد به شکل سپری درمی‌ایند. ابعاد این سپری‌ها دارای عرض، ضخامت بال، جان و وزن محصول تولید شده بر اساس استاندارد است.

سپری‌های آهنی نوردی با فابریک در وزن آن‌ها تفاوت دارند. وزن سپری آهنی نوردی کمتر است، بنابراین مقاومت کمتری نیز دارد. این سپری‌ها از لحاظ ظاهر به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

  • سپری با اضلاع متساوی که عرض و ارتفاع آن‌ها برابر است.
  • سپری با اضلاع نامتساوی که ارتفاع آن‌ها نصف عرض است.
  • سپری با ارتفاع زیاد

پروفیل سپری

با انواع پروفیل سپری بر اساس جنس آشنا شوید

پروفیل سپری آلومینیومی یا پروفیل تی، یک نوع سطح مقطع تخت با یک بال عمودی بر روی آن است. نامگذاری این پروفیل به دلیل شکل ظاهری آن انجام شده است. از پروفیل سپری آلومینیومی در اتصالات یا ترکیب با سایر مقاطع از جنس آلومینیوم استفاده می‌شود.

  • این نوع پروفیل در ابعاد و قطرهای مختلفی تولید می‌شود، و می‌توان ابعاد آن‌ها را بر اساس نیازهای خاص مشتری شخصی‌سازی کرد. این پروفیل در صنایع مختلف و به خصوص در سازه‌ها و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مزایای استفاده از سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی شامل سبکی و قابلیت شکل‌دهی، قابلیت رنگ‌پذیری با انواع مختلف و امکان انتخاب پوشش سطحی از الکترواستاتیک، آبکاری و آنالیز است.
  • سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی جهت تهیه انواع خرپا، گلخانه، مهارکننده‌ها، صنایع ساختمانی، صنایع نظامی و سدسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله دسته‌بندی‌های پروفیل سپری بر اساس جنس، آهنی، مسی، آلومینیومی، برنجی و استیل است، که از هرکدام با توجه به نیاز و شرایط کاربرد می‌توان بهره‌مند شد.

کاربردهای قوطی و پروفیل سپری

سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی در انواع مختلف در ساخت و ساز بکار می روند. برخی از کاربردهای این موارد به شرح زیر است.

  • ساخت درب و پنجره‌ها: قوطی و پروفیل سپری برای ساخت درب و پنجره‌های گوناگون به عنوان بخش‌های اصلی ساختاری استفاده می‌شوند.
  • اتصال پل‌ها به ستون‌ها: در ساخت و اجرای پل‌ها، قوطی و پروفیل سپری برای اتصال پل به ستون‌ها و ایجاد ساختار مقاوم به کار می‌روند.
  • ساخت سازه‌های فلزی: در صنعت ساخت و ساز، این مواد به عنوان اجزای اصلی در ساخت سازه‌های فلزی به کار می‌روند.
  • ساخت ستون: قوطی و پروفیل سپری برای ساخت انواع ستون‌ها در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.
  • استفاده در اسکلت گلخانه‌ها: این مواد در اسکلت گلخانه‌ها جهت ایجاد ساختار مستحکم و پشتیبانی از پوشش‌های مختلف به کار می‌روند.
  • ساخت سقف و نماهای شیشه‌ای: در ساختمان‌ها، قوطی و پروفیل سپری برای ساخت سقف و نماهای شیشه‌ای به کار می‌روند.
  • نورگیری زیرزمین‌ها: این مواد برای ساخت نورگیرها و پنجره‌های زیرزمین‌ها به کار می‌روند.
  • مهار کننده در ساختمان‌ها: این مواد جهت افزایش مقاومت و پایداری ساختمان‌ها به عنوان مهارکننده استفاده می‌شوند.
  • صنایع سدسازی: در پروژه‌های سد سازی برای ساخت سازه‌ها و اجزای مورد نیاز به کار می‌روند.

کاربرد سپری در ساختمان

سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی در ساختمان‌ها به عنوان اجزای سازه‌ای با کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای این محصولات در ساختمان عبارتند از:

  • خرپا: قوطی و پروفیل سپری در ساخت خرپاها به عنوان اجزای اصلی استفاده می‌شوند. خرپاها به عنوان سازه‌های مستحکم با واحدهای مثلثی شکل از این محصولات تشکیل می‌شوند.
  • اسکلت گلخانه‌ها: این مواد در اسکلت گلخانه‌ها به عنوان اجزای سازه‌ای برای ایجاد ساختار مستحکم و پشتیبانی از پوشش‌های گلخانه به کار می‌روند.
  • سقف و نماهای شیشه‌ای: در ساختمان‌ها برای ساخت سقف و نماهای شیشه‌ای از قوطی و پروفیل سپری استفاده می‌شود.
  • نورگیری زیرزمین‌ها: این محصولات برای ساخت نورگیرها و پنجره‌های زیرزمین‌ها به کار می‌روند تا نور به فضای بالای زیرزمین منتقل شود.
  • آجرهای شیشه‌ای در فضای بالا: در ساختمان‌ها برای نورگیری و ایجاد فضای باز و شفاف از آجرهای شیشه‌ای در فضای بالا استفاده می‌شود که با قوطی و پروفیل سپری تقویت می‌شوند.

شرکت ما با تأمین انواع نبشی، ناودانی، سپری، پروفیل‌های صنعتی و استیل، ارائه محصولات با کیفیت و ضمانت اصالت کالا را اعلام کرده و از ارسال به موقع کالا برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود خبر داده است.

انواع سپری آهن

انواع سپری آهنی

سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی با مقاطع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از این انواع ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند. 

  • سپری با اضلاع مساوی

در این نوع سپری، عرض و ارتفاع برابر دارد، به عبارت دیگر، شکل آن یک مربع است. این نوع سپری در مواردی است که نیاز به یک قسمت مستطیلی با ابعاد یکسان باشد، مثل اتصالات یا قطعات ساختاری خاص استفاده میشود.

  • سپری با اضلاع نابرابر

در این نوع سپری، ارتفاع آن نصف عرض است. استفاده از این نوع سپری در مواردی که نیاز به ارتفاع کمتری نسبت به عرض دارید مفید است. این می‌تواند در ساخت درب‌ها و پنجره‌ها یا دیگر استفاده‌های مختلف سازه‌ها باشد.

  • سپری با ارتفاع بیشتر از عرض

در این نوع سپری، ارتفاع بیشتر از عرض است و این سپری به صورت بلند و نازک است. استفاده از این نوع سپری زمانی مناسب است و نیاز به تقویت در ارتفاع و سهولت در حمل و نقل و نصب دارد.

توجه داشته باشید که انتخاب نوع مناسب سپری به ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر پروژه بستگی دارد و باید با توجه به شرایط مختلف سازه و ساختار، نوع مناسبی انتخاب شود.

سخن پایانی

قیمت سپری تی ای جی‌ وی یا یوزپلنگ ایرانی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. ابعاد و اندازه‌های سپری، به ویژه عرض و ارتفاع، تأثیر زیادی بر قیمت آن دارند. اسپری‌ها با اندازه‌های بزرگتر و ضخامت بیشتر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند. وزن پروفیل تی نیز به عنوان یک عامل مهم در تعیین قیمت مطرح می‌شود. وزن زیادتر سپری ممکن است به افزایش قیمت آن منجر شود. شکل نهایی سپری و استانداردهایی که طبق آن تولید شده است، تأثیر بسزایی در قیمت دارد. سپری‌هایی که به استانداردهای خاصی تطابق داشته باشند ممکن است گران‌تر باشند. 

مواد اولیه مورد استفاده در تولید سپری نیز تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد. استفاده از مواد با کیفیت بالا می‌تواند به افزایش قیمت سپری منجر شود. شرایط بازار و تقاضا و عرضه در تعیین قیمت سپری تأثیرگذار هستند. در بازارهایی که تقاضا بیشتر است، قیمت‌ها بالا است. عواملی مانند تورم، نرخ ارز، تغییرات در قوانین صنعت ساختمانی بر قیمت سپری تأثیر گذار است. همگی این عوامل با هم قیمت نهایی سپری را تعیین می‌کنند.


ارتباط با ما

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع سپری تی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی