تا چه اندازه با کناف سقف کاذب و تایل‌های سقفی آشنایی دارید؟ زمانی که صحبت از تایل‌های سقفی می‌شود، وزن مهم‌ترین عامل در انتخاب آن‌ها می‌باشد. هر چقدر یک تایل بتواند در عین حال که زیبا و جذاب است، وزن کمتری داشته باشد بر سایر تایل‌ها ارجحیت پیدا می‌کند. این موضوع باعث شده سوالی تحت عنوان سبک‌ترین تایل جهان و ایران ذهن افراد را به خود مشغول کند. اگر به دنبال یک تایل سقفی مناسب هستید، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی این مقاله را مطالعه کنید. 

سبک بودن تایل‌های سقفی می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. به همین دلیل از گذشته تا به امروز، سبک بودن تایل، مزیت محسوب می‌شده است. این موضوع بدین دلیل است که، در صورت استفاده از تایل‌های سقفی سنگین و سنگین بودن تایل‌های سقفی، فشار زیادی به سقف و همچنین کل ساختمان وارد خواهد شد. در چنین شرایطی دوام تایل نیز کم می‌شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد سبک‌ترین تایل جهان و ایران ادامه‌ی این مقاله را مطالعه کنید.

مواد تشکیل دهنده‌ی سبک‌ترین تایل‌های سقفی

مواد تشکیل دهنده‌ی سبک‌ترین تایل‌های ایران و جهان عبارت است از بازالت، سرباره کوره، رنگ و همچنین نمد. وجود چنین موادی در ساختار این تایل‌ها باعث شده شاهد تایلی بسیار سبک در بازار باشیم. نکته قابل توجه در مورد سبک‌ترین تایل‌های جهان و ایران این است که وزن بسیار پایین این تایل‌ها باعث شده که حتی در صورت سقوط آن‌ها، کوچک‌ترین جراحتی به کسی وارد نشود. وزن سبک‌ترین تایل جهان و ایران برابر با 150 گرم و نهایت 350 گرم است. وزن تایل‌های مورد نظر به ضخامت آنها بستگی دارد. ضخامت تایل‌های سبک، از 10 میلی متر تا 25 میلی متر می‌باشد. 

به همین دلیل می‌توان مابین تایل‌های سقفی موجود، تایل‌هایی که دارای وزن در این محدوده هستند و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها از موارد گفته شده می‌باشد را، سبک‌ترین تایل ایران و جهان به شمار آورد. تایل‌های سبک، طرفداران به خصوصی در صنعت ساختمان‌سازی دارند و این موضوع به دلیل اهمیت زیاد وزن اعمال شده به سقف ساختمان، قابل توجیح و منطقی است.

سبک‌ترین تایل سقفی جهان و ایران

مزایای سبک‌ترین تایل‌های سقفی جهان و ایران

سبک‌ترین تایل‌های جهان و ایران دارای یک سری مزایای مشخص هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • تایل‌های مورد نظر، به طور صد در صدی مقاومت در برابر حریق و رطوبت را تضمین می‌کنند. 
  • این تایل‌ها، هیچگونه تاثیری در افزایش حریق ندارند. 
  • احتمال آتش گرفتن چنین تایل‌هایی برابر با صفر بوده و در واقع این تایل‌ها، جزو تایل‌های ضد آتش محسوب می‌شوند. 
  • در بعضی از موارد، یک سری از تایل‌ها به علت مواد اولیه استفاده شده، می‌توانند به حریق کمک کرده و در نتیجه خسارات جبران ناپذیری به بار آورند. در مورد تایل‌های سبک یا به روایتی سبک‌ترین تایل‌های جهان و ایران، این مسئله صدق نمی‌کند و پس از نصب این تایل‌ها، خیالتان از بابت ایمنی آن راحت می‌شود. 
  • از تایل‌های مورد نظر می‌توان به عنوان عایق نیز استفاده کرد. سبک‌ترین تایل‌های جهان و ایران، جاذب صدای محیط هستند. 
  • علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توان تایل‌های مورد نظر را دوست دار محیط زیست محسوب کرد. سبک‌ترین تایل‌های جهان و ایران، هیچ آسیبی به محیط زیست، طبیعت و اعضای آن وارد نمی‌کنند. 

معایب تایل‌های سقفی سنگین

سنگین بودن تایل سقفی باعث می‌شود، احتمال ریزش سقف و افتادن تایل‌ها بیشتر شود. این اتفاق می‌تواند حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از نصب یا بر اثر وارد شدن ضربه رخ دهد. سقوط تایل‌های سنگین می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به ساختمان و افراد وارد کند. ایجاد نورپردازی‌های جذاب و اجرای ایده‌های جالب و نوین بر روی تایل‌های سنگین، کار بسیار سختی است. در نتیجه بهتر است به جای انتخاب تایل‌های سنگین، تایل‌هایی با وزن سبک را انتخاب کنید. 

تایل سقف گچی و کاربردهای آن

بکی از جالب‌ترین نکاتی که در رابطه با تایل‌های ساختمانی سبک وزن باید بدانید این است که تایل گچی یکی از انواع تایل‌های کم وزن به حساب می‌آید که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید اینگونه تصور کنید که اگر تایل سقفی سبک باشد، مقاومت چندانی ندارد. اما کاملا در اشتباه هستید؛ چرا که تایل گچی سبک دارای مقاومت بسیار بالا می‌باشد. در حالت کلی تایل سقف گچی، که به طور معمول دارای وزن سبکی می‌باشد، قابل نصب بر روی سقف اصلی بوده و در واقع نوعی متریال ساختمانی به حساب می‌آید. جالب است بدانید که تایل سقفی گچی در دو گروه هستند که شامل:

• سقف کاذب ثابت و یکپارچه

• سقف کاذب مشبک

 تایل سقفی

مزایا و ویژگی‌های سقف کاذب گچی

اگر بخواهیم به مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های سقف کاذب گچی که یکی از سبک‌ترین تایل‌های سقف به حساب می‌آید اشاره کنیم بدون شک موارد زیر را مثال می‌زنیم.

• سبک وزن بودن نسبت به سایر تایل‌های ساختمانی 

• اجرای سریع

• قابلیت نصب آسان بر روی سقف اصلی

• امکان تعویض و تعمیر سقف

• ضد حریق و رطوبت

• مقاوم در برابر زلزله و رطوبت

• نوعی عایق صوت و حرارت به حساب می‌آید

تایل سقف گچی آکوستیک است

• امکان عبور تاسیسات مکانیکی و الکتریکی با اجرا و نصب تایل گچی وجود دارد

تایل سبک بتنی

یکی از مهم‌ترین تایل‌ سقف سبک، تایل بتنی به حساب می‌آید که به طور معمول برای سقف‌های شیب دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از تایل سبک بتنی در مکان‌هایی استفاده می‌شود که سردسیر و یا در کنار دریا هستند. از سوی دیگر باید بدانید که تایل سبک بتنی می‌تواند در شهرهایی که بارندگی به میزان زیاد است نیز استفاده گردد. این مسئله را نمی‌توان نادیده گرفت که این نوع تایل کاربردهای مختلفی دارد که در این قسمت به آن اشاره می‌شود.

• تایل بتنی در برابر طوفان و زلزله مقاومت بسیار بالایی دارد

• این تایل سبک وزن، یک مانع مستحکم در برابر اشعه فرابنفش محسوب می‌شود 

• تایل بتنی می‌تواند تحت عنوان عایق حرارت نیز مورد استفاده قرار بگیرد

• در تایل‌های بتنی سبک از مواد مضری مانند آزبست و آهک به هیچ عنوان استفاده نشده است

• تایل سقف بتنی، با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد

• این سقف ساختمانی تحمل بارهای متعارف مانند بادهای شدید و برف را دارا می‌باشد

• تایل سبک بتنی تنوع بسیار بالایی داشته و در انواع مدل‌ها ارائه می‌شود

تایل دیواری

تایل دیواری از انواع دیگر تایل‌های سبک وزن ساختمانی به حساب می‌آید که ساختارهای متفاوتی را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که تایل دیواری به خود اختصاص داده، خود تمیز شوندگی می‌باشد. همچنین این تایل می‌تواند دی اکسید کربن را به خود جذب کند و وزن‌های زیادی را تحمل کند. از سوی دیگر باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تایل دیواری با روش‌های مختلفی قابل اتصال است که عبارتند از:

• روش نصب جوشی

• روش نصب با پیچ

• روش نصب با مالت

• روش نصب به وسیله چسب

• روش خشکه چینی

نکته مهم دیگری که باید در رابطه با تایل بتنی بدانید این است که در انواع مختلف بدون حفره و حفره دار به تولید می‌رسد. گفتنی است که همه این تایل‌ها وزن سبکی دارا می‌باشند و دارای سطح صاف و صیقلی می‌باشند. اگر بخواهیم توضیحات جامع‌تری را در خصوص تایل دیواری به شما بدهیم، قطعا باید به مزایای مهم آن اشاره کنیم. به عنوان مثال از تایل سبک دیواری می‌توان در منابع آب و استخرها برای جلوگیری از خروج آب اشاره کرد. البته این نوع تایل مزایای دیگری دارد که در ادامه بررسی می‌شود.

سبک‌ترین تایل سقفی جهان

• از تایل دیواری در مکان‌های مختلفی مانند سالن‌های کنسرت، موزه، استادیوم ورزشی و یا پل‌ها استفاده می‌شود

• برای انجام فعالیت‌هایی مانند محوطه سازی نیز از تایل دیواری می‌توان استفاده کرد

• از دیگر استفاده‌های تایل دیواری در کف ساختمان بوده که به منظور جلوگیری از بالا آمدن رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد

• تایل دیواری در مناطقی مانند پارک‌های سرپوشیده، باغ‌ها و یا پیاده رو‌ها مورد استفاده است

• استفاده در دیوارهای خارجی و داخلی نیز از دیگر موارد استفاده تایل دیواری است

پنل سه بعدی یکی از بهترین تایل‌های سبک وزن

در حالت کلی تایل‌های سقفی در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی شده است و می‌تواند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. شما باید به عنوان یک طراح در نظر داشته باشید که قرار است در چه مکان از این وسیله استفاده کنید. سپس با توجه به استفاده‌ آن، می‌توانید بهترین تایل را در مکان مناسب به کار ببرید. به عنوان مثال تایل‌های سه بعدی از انواع تایل‌هایی به حساب می‌آید که در مواد اولیه آن از چوب، پی وی سی و یا فلز استفاده شده است.

 این نوع تایل بیشتر به علت زیبایی و جذابیت بالایی که دارد و همچنین برجسته به نظر رسیدن انتخاب می‌شود. البته از این مسئله نیز نمی‌توان غافل شد که تایل سه بعدی در میزان آکوستیک نیز بسیار تاثیر گذار است. اما مسئله‌ای که در رابطه با تایل سه بعدی حائز اهمیت می‌باشد این است که در برابر آتش سوزی مقاومت ندارد و بیشتر به علت وزن سبک، زیبایی و یا آکوستیکی مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. در ادامه انواع تایل‌های سبک سه بعدی را مشاهده می‌کنید.

• تایل سه بعدی چاپی

یکی از انواع تایل‌های سبک وزن، تایل سه بعدی چاپی می‌باشد که بر روی طلق و یا تایل دوغی چاپ و اجرا می‌شود. جالب است بدانید که این تایل به تنهایی قابل روشنایی بوده و بیشتر در مکان‌هایی مانند خانه‌ها، بیمارستان‌ها و آشپزخانه استفاده می‌گردد. مسئله جالب این است که تایل سه بعدی می‌تواند در بیمارستان، استرس و اضطراب بیماران را تا حدود زیادی کاهش بدهد.

• تایل سه بعدی سی ان سی

این تایل مانند ورقه‌های پی وی سی، با استفاده از دستگاه‌های برش cnc تولید می‌گردد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تایل می‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و آکوستیک اشاره کرد. مهم است بدانید که در فضای پشت تایل سی ان سی نیز می‌توان نورپردازی کرد. ناگفته نماند که تایل سه بعدی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل تولید است که بسته به مکان مورد نظر، می‌تواند انتخاب شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

سبک‌ترین تایل سقفی ایران

خرید سبک ترین تایل سقفی ایران و جهان

برای خرید انواع تایل AJV سقفی می‌توانید در ساعات اداری با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از آنجایی که هلدینگ ساختمانی پیگاژ، انواع تایل‌های سقفی سبک را در مجموعه‌ی خود موجود دارد، می‌تواند با تنوع بالا بهترین تایل‌های موجود را معرفی و در اختیارتان قرار دهد. همچنین در راستای افزایش اطلاعاتتان در زمینه‌ی تایل سقف کاذب نسوز و ضد حریق، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی مربوطه را مطالعه و بررسی نمایید.


دانلود مجموعه عکس وکتور و لوگو تلفن png رایگان با کیفیت بالا

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع تایل با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی