تا چه اندازه با سازه ال ۲۵ و کاربرد آن در کناف سقف کاذب آشنایی دارید؟ مسلم است که با توجه به رایج بودن استفاده از کناف سقف کاذب، با آن آشنایی دارید. امروزه می‌توان طرح‌های جذابی با استفاده از کناف برای سقف ایجاد کرد. شما نیز می‌توانید با نصب کناف سقف کاذب، یک دکوراسیون جذاب داشته باشید. برای نصب کناف سقف کاذب به سازه‌ها و یک سری متعلقات نیاز است. اکثر سازه‌های کناف، ضروری و الزامی محسوب می‌شوند. در واقع قبل از هر عملی برای نصب کناف، زیر سازی آن باید به روش استاندارد، صورت بگیرد. زیر سازی کناف از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورت بروز کوچک‌ترین نقصی در زیر سازی، به طور کلی سقف تحت تأثیر قرار می‌گیرد. 

یکی از سازه‌های مورد نیاز جهت نصب کناف، سازه L25 است. این سازه کاربرد زیادی در سقف کاذب کناف دارد و به همین دلیل ما این مقاله را نگارش کردیم. در این مقاله به ارائه توضیحاتی درباره سازه ال ۲۵ و کاربرد آن در کناف سقف کاذب می‌پردازیم. همچنین آشنایی با سازه‌ی اچ تی نود و کاربرد آن در کناف سقف کاذب، می‌تواند تا حد زیادی برای شما مفید باشد. برای مطالعه‌ی این مقاله، می‌توانید بر روی لینک قرار داده شده، کلیک کنید.

سازه ال ۲۵ چیست؟

به سازه ال 25، نبشی L25 یا پروفیل ال 25 نیز گفته می‌شود. وجود این سازه در زیر سازی کناف، ضروری بوده و حتماً باید قبل از اقدام به نصب، تهیه شود. در واقع، می‌توان گفت ال 25 یکی از مهم‌ترین قطعات و سازه‌های نصب کناف محسوب می‌شود. جنس نبشی یا سازه ال 25 از فولاد گالوانیزه است. منظور از گالوانیزه بودن جنس سازه ال 25 این است که سازه مورد نظر در طی یک فرایند الکتریکی و شیمیایی از آهن تهیه شده تا مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی به دست آورد. این نوع سازه، به صورت شاخه‌ای تولید می‌شود. اگر برای روکش این سازه از پرایمر بر پایه روی استفاده شود، مقاومت بالایی در برابر رطوبت نسبی پیدا خواهد کرد. 

مزایای سازه ال 25 در زیبایی محیط

مزایای سازه ال 25 در زیبایی محیط

سازه ال 25 از جمله سازه‌های پرکاربرد در صنعت کناف محسوب می‌شود و این کاربردها در سایه مزایای آن پدید آمده‌اند. از مزایای این سازه می‌توان به وزن سبک آن اشاره کرد. این وزن سبک باعث می‌شود تا به راحتی بتوان ال 25 را حمل کرد. نصب آسان سازه ال 25 نیز یکی از مزایای آن محسوب می‌شود. همچنین این سازه ضد زنگ و ضد خوردگی است. 

کاربرد سازه در کناف سقف کاذب

سازه ال 25 صرفاً برای استفاده در کناف سقف کاذب تولید شده، ولی بعضی از صنایع از آن استفاده‌های دیگری نیز دارند. از کاربردهای سازه ال 25 در سقف کاذب کناف می‌توان به مشخص کردن تراز سقف اشاره کرد. سازه‌ی مورد نظر می‌تواند به فصل مشترک سقف و دیوار متصل شده و به مشخص کردن تراز کمک کند. 

علاوه بر این مورد، از کاربردهای دیگر این سازه، استفاده از آن به عنوان تکیه گاه است. سازه ال 25 می‌تواند نقش باربری را به عهده داشته باشد. این سازه برای عایق بندی صوتی، سازه‌ای الزامی محسوب می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توان از سازه یا نبشی ال 25 برای قسمت‌های شکست کناف نیز استفاده کرد. در قسمت‌های شکست کناف، سازه ال 25، نقش زیر ساز را به عهده دارد.

ضرورت استفاده از سازه

یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با سازه‌های مختلف وجود دارد این است که بنا به دلایل مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال سازه ال ۲۵ که یکی از مهم‌ترین سازه‌های مورد نیاز برای نصب سقف کاذب می‌باشد نیز به منظور فعالیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه برای عایق بندی‌های صوتی استفاده می‌شود و همچنین در محل‌های شکسته شده سقف کاربرد ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که سازه‌های ال ۲۵ یک رابط محکم برای اتصال بین دیوار و سقف هستند و از جنس فولاد گالوانیزه نیز تولید و روانه بازار شده است. البته یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است از فولاد گالوانیزه بسیار استفاده شود مزایایی است که به خود اختصاص داده است. در این قسمت مهم‌ترین مزایای سازه ال ۲۵ را می‌بینید.

• این سازه در میان دیوار و سقف قرار می‌گیرد و تراز سقف را مشخص می‌کند

• سازه ال ۲۵ نقش باربری را ایفا می‌کند و در واقع تحت عنوان یک تکیه گاه در حاشیه سقف است

• سازه ال ۲۵ دارای عایق بندی صوتی می‌باشد

• این سازه دارای نوعی کد حریق نیز است

پروفیل ال ۲۵ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در حالت کلی برای تولید و ساخت پروفیل ال ۲۵ به وسایلی احتیاج است که آن را مستحکم‌تر کند. در صورتی که در سازه ال ۲۵ اجزای مورد نیاز به کار نرفته باشد، امکان به وجود آمدن خسارات مالی وجود دارد. مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده این پروفیل عبارت است از:

• وجود اتصالات پیچ و مهره در این پروفیل

• عایق‌های حرارتی و صوتی در سازه ال ۲۵ استفاده شده است

• استفاده از ترکیبات گچی در این سازه مهم و تاثیر گذار است

• صفحات با روکش سیمانی در پروفیل ال ۲۵ وجود دارد

چگونه سازه L25 را به سقف نصب کنیم؟

هنگامی که قرار است شروع به نصب کنید، باید دقت لازم را داشته باشید که همه چیز تراز شده باشد. برای تراز کردن همه موارد می‌توان از پروفیل ال ۲۵ استفاده نمود. در صورتیکه از پروفیل ال ۲۴ استفاده کرده باشید می‌توانید آن‌را به وسیله پیچ به سقف کاذب متصل کنید. مرحله‌ بعد که برای نصب این سازه به سقف الزامی است، سازه آویز بوده که باید به سقف وصل شود. 

سپس باید براکت را در این مرحله به کار برد و سازه آویز را متصل کرد. پس از اینکه تمامی این مراحل انجام شد باید شروع به درزگیری کرد. این کار به وسیله نوار درزگیر انجام می‌گیرد و تمامی درزها را نیز می‌پوشاند. دقت داشته باشید زمانی که قصد نصب پروفیل را دارید به ابعاد آن توجه داشته باشید و بدانید که برای آن بخش به چه ابعادی احتیاج دارید. 

نحوه بسته بندی و نصب سازهL25 

مقاطع و سازه‌های ال ۲۵ در ابتدا، در بسته بندی‌های کوچک قرار می‌گیرد و پس از آن نیز این بسته‌های کوچک با استفاده از تسمه فلزی، بسته‌های بزرگتری را به وجود می‌آورند. توجه داشته باشید که از بلند کردن بسته مقاطع و سازه‌ها از طریق تسمه جدا پرهیز کنید. به این علت که امکان پاره شدن آن بر اثر وزن سنگین و همچنین آسیب دیدن آن بسیار وجود دارد.  از سوی دیگر باید توجه کنید در زمانی که قرار است این مقاطع و سازه‌ها را برش داده و حمل کنید، این کار را به وسیله دستکش مخصوص انجام بدهید. به دلیل اینکه احتمال آسیب رسیدن به دست شما وجود دارد. 

نبشی کناف ال ۲۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که می‌دانید، نبشی کناف L25 یکی از مهم‌ترین اجزا برای سقف و دیوار کاذب به حساب می‌آید که موجب استحکام آن می‌گردد. اما جالب است بدانید که این سازه دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشد که باعث شده است افراد زیادی آن‌ را انتخاب کنند. مهم‌ترین ویژگی‌های این سازه به شرح زیر است.

• دهانه‌های اتصال دهنده‌ها، سیم‌ها و سایر ارتباطات

• علامت گذاری برای سهولت نصب

• با اشکال مختلفی که دارد باعث می‌شود که اتصال به دیوار و سقف راحتتر شود

• استفاده آسان و موثر را با خود به همراه دارد

• انعطاف پذیری ویژه‌ای دارد

• در سیستم‌های دیواری به کار برده می‌شود

 موجود در بازار

انواع سازه‌های ال ۲۵ موجود در بازار

اگر به بازار آهن نگاه کرده باشید، مشاهده می‌کنید که سازه‌های ال ۲۵ انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز خود باید از آن‌ها استفاده کنید. به این دلیل که کاربرد هر یک از سازه‌های ال ۲۵ متفاوت است و همچنین روش ساخت آن نیز با دیگری فرق می‌کند. اگر بخواهیم به انواع سازه‌های L25 بر اساس جنس اشاره کنیم، قطعا موارد زیر را مثال می‌زنیم.

• سازه پی وی سی

• سازه استیل

• سازه ام دی اف

• سازه آهنی

• سازه پلاستیکی

• سازه چوبی دیوار

• سازه گالوانیزه

تمامی مواردی که در قسمت بالا ذکر شد از انواع سازه‌های گالوانیزه به حساب می‌آید که در کشور ما تولید و روانه بازار شده است. اما اگر بخواهیم سازه‌ها را بر اساس شکل ظاهری دسته بندی کنیم، باید به موارد متفاوت‌تری اشاره کنیم. مشخص است که نبشی یک نوع پروفیل بوده که در سطح آن دو ضلع عمود بر هم مشاهده می‌شود. البته این ضلع‌ها امکان دارد که یا به صورت مساوی و یا متفاوت باشد. در حالت کلی سازه ال ۲۵ بر اساس اشکال ظاهری شامل موارد زیر است:

• سازه بال مساوی

• سازه بال نامساوی

• سازه اسپیرال

شکل ظاهری این محصول شامل مواردی است که در قسمت بالا به آن اشاره شد، اما از نظر سایز بندی، سایزهایی مانند ۴، ۸ و ۱۰ دارد. در واقع نبشی‌های گالوانیزه از مهم‌ترین اجزای اصلی در ساخت و ساز محسوب می‌شود که موجب ایمنی ساختمان می‌شود. اما باید بدانید که انواع مهم‌تری از این سازه وجود دارد که برای تولید پروفیل‌های آن از دستگاه پرس می‌توان استفاده کرد. انواع مختلفی که از این دستگاه می‌توانیم برای شما بگوییم دستی، مکانیکی، هیدرولیکی و همچنین پنوماتیک می‌باشد. نکته شایان ذکر این است که مهم‌ترین قسمت در دستگاه‌های تولید پروفیل پرس شدن آن‌ها به حساب می‌آید.

سخن آخر در رابطه با سازه های زیر سازی

سخن آخر

برای خرید سازه ال 25، لازم است قبل از هرچیزی از قیمت آن مطلع شوید. قیمت سازه L25، به موارد متعددی وابسته است. شما می‌توانید این محصول را از هلدینگ ساختمانی پیگاژ خریداری کنید. برای خرید، قبل از هرگونه اقدامی به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از این طریق، بهترین مشاوره‌ی ممکن را دریافت خواهید کرد و هوشمندانه انتخابتان را انجام خواهید داد. علاوه بر این پیشنهادمان به شما این است که مقاله‌ی مرتبط با سازه یو 36 و کاربردهای آن در کناف سقف کاذب را مطالعه کنید.


دانلود مجموعه عکس وکتور و لوگو تلفن png رایگان با کیفیت بالا

سوالی دارید؟ پاسخگوی شما هستیم.

جهت خرید عمده‌ی انواع سازه تایل با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

تماس با واحد فنی و مهندسی