تایل‌ها یکی از مهم‌ترین انواع سقف‌های کاذب است. خود تایل‌ها دارای تنوع زیادی از نظر جنس، طرح، ابعاد و ضخامت است که هر کدام مزایا و کاربرد‌های متفاوت و خاصی دارند. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا یک معرفی اجمالی روی انواع تایل‌ها داشته باشیم و سپس به صورت مفصل در مورد پانل‌ گچی ساده ای جی وی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

انواع تایل‌ها

تایل‌های به صورت عمده براساس کاربردشان به تایل‌های گچی، تایل‌های آکوستیک، تایل‌های پی وی سی، تایل‌های آلومینیومی، تایل رنگی و تایل دکوراتیو تقسیم می‌شود. تایل‌های آکوستیک عایق صدا هستند،  تایل‌های پی وی سی و آلومینیومی ضد رطوبت هستند، تایل‌های رنگی و دکوراتیو زیبایی منحصر به فردی دارند. تایل‌های گچی نیز خود به دو دسته تایل‌های روکشدار و تایل‌های پانچدار تقسیم می‌شوند.

تایل‌های گچی

یکی از انواع تایل‌های گچی تایل‌های پانچدار است. تایل‌های گچی پانچدار روی سطح خود دارای سورا‌خ‌های مربعی به صورت منظم یا سوراخ‌های گرد به صورت منظم یا نا منظم هستند. این سوراخ‌ها به تهویه هوا و آکوستیک بودن فضا کمک شایانی می‌کنند. یکی دیگر از انواع تایل‌های گچی، تایل‌های روکشدار هستند. تایل‌های گچی روکشدار دارای طرح‌‌ها و نقش‌های متفاوتی است.

تایل‌های گچی روکشدار 

تایل‌های گچی روکشدار دارای یک روکش از جنس آلومینیوم یا پی وی سی روی سطح خود دارند. این رویه سبب می‌شود که این پنل‌ها ضد آب باشند و رطوبت در داخل تایل‌ها نفوذ نکند.‌‌ برای همین این تایل‌ها در استخر، سونا، مناطق شرجی و حمام بسیار کاربردی هستند. تایل‌های گچی روکشدار ای جی وی در پنج طرح و مدل تایل‌های گچی ساده، حصیری، یاقوتی، آلومینیوم و پی وی سی مختلف دارد.

تایل گچی ساده ای جی وی

تایل‌های گچی ساده یک جایگزین عالی برای رنگ کردن سقف هستند. زیرا این تایل‌ها ضد آب و رطوبت هستند. برای همین خراب نمی‌شوند و دچار زنگ زدگی و خوردگی نیز نمی‌شوند. پانل گچی ساده ای جی وی در ابعاد 60 * 60 سانتی متر تولید می‌شود. این نوع تایل‌ها به علت مقرون‌ به صرفه بودن جز پرفرش‌ترین تایل‌های گچی محسوب می‌‌شوند. تایل‌های گچی ساده سه نوع متفاوت تایل گچی سفید چرمی با سپری سقف کاذب استیل رنگ، تایل گچی سفید چرمی با سپری سقف کاذب رنگ طلایی، تایل گچی طرح سفید چرمی  و سپری سقف کاذب رنگ سفید دارد.

تایل گچی سفید چرمی با سپری سقف کاذب استیل رنگ

این تایل‌ها در ابعاد 600 در 600 میلی متر با ضخامت 8 میلی متر تولید می‌شوند. روی این تایل‌ها یک روکش پی وی سی سفید رنگ  و پشت آن یک روکش فیلس آلومینیومی وجود دارد. وزن هر کدام از پنل‌ها حدودا دو کیلوگرم است. سازه کلیک که استفاده می‌شود به رنگ سیلور است. 

تایل گچی سفید چرمی با سپری سقف کاذب رنگ طلایی

دومین نوع پانل گچی ساده ای جی وی تایل گچی سفید چرمی با سپری سقف کاذب رنگ طلایی است. تفاوت این نوع تایل‌ها با مدل قبلی این است که سازه کلیک در این مدل به رنگ طلایی است که برای دکوراسیون‌ها به رنگ طلایی یا زرد مناسب است.

تایل گچی طرح سفید چرمی و سپری سقف کاذب رنگ سفید

این مدل نیز مشابه دو مدل قبلی با تفاوت در رنگ سپری سقف است. سازه کلیک در این مدل به رنگ سفید است.

سازه کلیک

سازه‌های کلیک یا همان سپری‌های سقفی برای تایل‌های نمایان به کار می‌روند. به کمک این سازه‌‌ها می‌توان پنل‌ها را به بالا هل داد تا بتوان به تاسیسات پشت تایل‌ها دسترسی پیدا کرد. این سازه‌ها دارای چهار نوع رنگ سفید، سیلور، طلایی و مشکی است.

مزایای پانل گچی ساده ای جی وی

  • عایق صدا با وجود نمد پشت تایل‌ها
  • با وجود روکش پی وی سی روی تایل‌ها، عایق آب و رطوبت هستند که باعث می‌شود خطر زنگ زدگی یا خوردگی وجود نداشته باشد.
  • خود این تایل‌ها دارای رنگ آکرولیک هستند برای همین نیاز به رنگ سقف مجدد نیست.
  • نصب آن‌ها در کمترین زمان و راحت توسط تکنسین انجام می‌شود.
  • حمل و نقل آسان
  • مقرون به صرفه‌ترین مدل سقف کاذب هستند با کیفیت مطلوب
  • در صورت بروز یک مشکل برای یکی از پنل‌ها، کافیست تنها همان پنل تعویض شود. این کار سبب می‌شود در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی قابل توجهی شود. 
  • دارای زیبایی ظاهری از نظر دکوراسیون داخلی
  • مخفی کردن تاسیسات داخل سقف و دسترسی آسان و راحت به آن‌ها در صورت نیاز
  • تمامی کالا‌های ای جی وی از جمله پانل گچی ساده ای جی وی از مواد قابل تجزیه ساخته شده‌اند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند.
  • آنتی باکتریال بودن

 

کاربرد پانل گچی ساده ای جی وی

  • به دلیل خاصیت ضد رطوبتی و زنگ زدگی، در حمام، سرویس بهداشتی، استخر، مناطق شرجی 
  • به دلیل زیبایی بصری در پاساژها، مال‌ها، لابی هتل‌ها، فضاهای اداری و راهرو 
  • به دلیل آنتی باکتریال بودن در درمانگا‌ه‌ها، آزمایشگا‌ه‌‌ها و بیمارستان‌ها

چگونه پانل گچی ساده ای جی وی نصب می‌شود؟

  • انتخاب نوع تایل گچی ساده
  • محاسبه تعداد تایل‌های گچی ساده مورد نیاز بر اساس متراژ سقف 
  • براساس محل قرار گرفتن تاسیات گرمایش و سرمایشی ونورپردازی نحوه چیدمان تایل‌ها مشخص می‌شود
  • در انتها درزگیر‌ها و عایق‌های سپری نصب می‌شوند

نحوه نگهداری از تایل‌های گچی

نگه‌داری از این تایل‌ها بسیار آسان است. تنها نباید وسایل تیز مانند چاقو و سیم روی این پنل‌ها کشیده شود تا خش نیافتد. برای تمیز کردن آن‌ها مقداری شیشه شور روی سطح اسپری کنید سپس با یک پارچه نخی خشک یا اسفنج آن را خشک کنید.

قیمت پانل گچی ساده ای جی وی 

همان‌طور که گفتیم این تایل‌ها دارای قیمت مناسبی نسبت به کیفیت خود هستند و برای یک خرید اقتصادی به شما این نوع پانل‌ها را ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت پانل گچی ساده ای جی وی و کسب اطلاعات تکمیلی کافیست با کارشناسان واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.