تایل‌های آلومینیومی  را می‌توان به عنوان پر مصرف‌ترین سقف‌های کاذب موجود در بازار معرفی کرد. تایل‌های آلومینیومی دارای تنوع زیاد وبا طرح‌های مختلف است. در این مقاله قصد داریم در مورد تایل‌های آلومینیومی ای جی وی با شما صحبت کنیم. تایل‌های آلومینیومی به دو نوع تایل آلومینیومی دامپا و گریلیوم آلومینیومی تقسیم می‌شوند. تایل‌های آلومینیومی ای جی وی  از آلومینیوم، نمد و رنگ پودری الکترواستاتیک ساخته شده‌اند.

برای مشاهده تمام تایل های آلومینیومی اینجا کلیک کنید.

تایل‌ آلومینیومی دامپا

یکی از پر فروش‌ترین نوع تایل آلومینیومی ای جی وی، تایل آلومینیومی دامپا است. این تایل‌ها در ابعاد 30 در 30، 60 در 60 و 60 در 120 سانتی متری تولید می‌شود. تایل‌های آلومینیومی دامپا از نظر ظاهری به پنج دسته تایل آلومینیومی تمام پانچ، وسط پانچ، ساده، نمایان و پنهان تقسیم می‌شوند. در ادامه انواع این تایل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

تایل آلومینیومی تمام پانچ

یکی از انواع تایل‌های آلومینیومی ، تایل‌های آلومینیومی تمام پانچ هستند. در تایل‌هایتمام پانچ کل سطح روی تایل پانچ دارد. از این نوع تایل‌ها به وفوور در سالن‌های آمفی تئاتر، فضاهای اداری، سینما استفاده می‌شوند. 

تایل‌های آلومینیومی وسط پانچ

تایل‌های آلومینیومی وسط پانچ شباهت زیادی به تایل‌های آلومینیومی تمام پانچ دارند، با این تفاوت که در این نوع تایل‌ها تنها در بخش وسط پنل سوراخ وجود دارد و اطراف آن ساده است. از این تایل‌ها در فروشگاه‌های تجاری، پاساژها و راهرو‌ها استفاده می‌شود.

تایل‌های آلومینیومی ساده

این تایل‌‌ها ساده و بدون پانچ است. تایل‌های آلومینیومی ساده دارای تنوع رنگ بالایی دارد. تایل‌های آلومینیومی ای جی وی دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند برای همین در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها کاربرد دارند. 

تایل آلومینیومی نمایان

در تایل‌های آلومینیومی نمایان درزها مشخص است و در فضاهایی که نیاز است به تاسیسات زیر پنل‌ها دسترسی داشته باشیم استفاده می‌شود. برای این کار تایل‌های آلومینیومی روی سازه‌های کلیک نصب می‌کنند تا با فشردن پنل‌ها به سمت بالا به توان به تاسیسات برق و مکانیکی دست یافت.

تایل آلومینیومی پنهان

درتایل‌ها آلومینیومی پنهان درز بین پنل‌ها مشخص نیست و ظاهری یکدست دارند. برای همین ظاهر زیبایی دارند. این نوع تایل‌ها چهار تا  لبه خم شده به سمت بالا دارند. این لبه‌ها باعث می‌شوند که درز بین پنل‌ها پیدا نباشد. یکی دیگه از مزیت‌های این نوع تایل‌ها علاوه‌بر  ظاهر زیبا، افزایش مقاومت پنل‌ها می‌باشد. تایل‌های آلومینیومی پنهان برای زمان‌هایی تاسیسات در سقف کار نشده است تا نیاز به دسترسی به آن‌ها باشد استفاده می‌شود در غیر این صورت تایل‌های آلومینیومی نمایان گزینه بهتری هستند.

تایل گریلیوم آلومینیومی

تایل گریلیوم آلومینیومی از نظر ظاهری با تایل آلومینیومی دامپا تفاوت دارد. این  نوع تایل‌ها به صورت مشبک هستند که به این پنجره‌ها چشمه می‌گویند. این نوع تایل‌ها در ابعاد مختلف و تعداد  9، 16، 36 و 49 چشمه‌ موجود هستند که براساس سلیقه و نوع فضا می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تایل‌ گریلیوم آلومینیومی دارای چهار رنگ زرد، آبی، مشکی و سفید است. از این پنل‌ها در مکان‌هایی که زیبایی ظاهری فضا مهم است مانند لابی هتل‌ها، مال‌ها، فروشگا‌ه‌ها و پاساژها استفاده می‌شود. 

سازه کلیک 

این سازه برای نصب پنل‌های تایل آلومینیومی نهان استفاده می‌شوند. به سازه‌ کلیک سپری سقفی نیز گفته می‌شود. جنس این سازه از گالوانیزه و دارای ضخامت  سه دهم میکرون است. این سازه‌ها دارای چهار رنگ کروم طلایی، سفید، استیل و مشکی است. سازه‌های کلیک از جنس آلومینیوم نیز ساخته می‌شود اما مزایای گالوانیزه خیلی بیشتر است. از مزایای موجود می‌توان به سبک‌تر بودن، مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مقاومت بالاتر و قیمت کمتر اشاره کرد. برای همین در مناطق شرجی و مرطوب مانند قشم و کیش بهتر است از سازه کلیک از جنس گالوانیزه استفاده شود.

مزایای تایل آلومینیومی ای جی وی 

در این بخش می‌خواهیم در مورد مزایای تایل‌های آلومینیومی ای جی وی نسبت به سایر سقف‌های کاذب با شما صحبت کنیم.

  • عایق صدا 

این تایل‌ها به وسیله پانچ‌های موجود روی سطح پنل‌ها صوت را به پشت پنل‌ها انتقال می‌دهند و باعث آکوستیک شدن فضا می‌شود.

  • عایق رطوبت

با وجود یک روکش آلومینیومی روی این تایل‌ها، رطوبت و آب به داخل تایل نفوذ نمی‌کند که این باعث می‌شود پنل‌ها دچار خوردگی یا زنگ زدگی نشوند. در مناطق شرجی و مرطوب این امر مسئله مهمی است.

  • نصب سریع و آسان

این نوع تایل‌ها در کمترین زمان و به راحتی توسط متخصص نصب می‌شود.

  • خرید اقتصادی

تایل‌های آلومینیومی ای جی وی نسبت به کیفیت و متریال به کار رفته در آن‌ها مقرون به صرفه هستند.

  • قابل حمل

پنل‌ها سبک و حمل و نقل آن‌ها آسان است. به دلیل سبکی و نصب محکم درهنگام زلزله خطر جانی ندارد.

  • تعمیر سریع و راحت

چون تایل‌های آلومینیومی به صورت پنل هستند. در صورت بروز مشکل در یکی از پنل‌ها کافیست تنها همان پنل را تعویض کنید.

  • زیبایی بصری

تایل‌ها با پوشاندن و مخفی کردن تاسیسات در زیبا سازی محیط تاثیر بسزایی دارند. همچنین در دکوراسیون داخلی آیتم‌هایی که استفاده می‌شود باید هم کاربردی و هم زیبا باشد. برای همین طراحان دکوراسیون داخلی معمولا از تایل‌های آلومینیومی ای جی وی در محیط‌های اداری، راهروها و لابی هتل‌ها و پاساژها استفاده می‌کنند.

  • دسترسی آسان و سریع به تاسیسات

برای دسترسی به تاسیسات نیاز به تخریب نیست. در کمترین زمان با برداشتن پنل‌های همان قسمت می‌توان به تاسیسات مکانیکی و برق دسترسی پیدا کرد.

  • دوستدار محیط زیست

تایل‌های آلومینیومی ای جی وی از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند برای همین به محیط زیست هیچ آسیبی نمی‌رسانند.

  • تمیز کردن و نگهداری راحت

این تایل‌ها برای شستشو نیاز به ماده شوینده و روش خاصی برای تمیز کردن ندارند. تنها کافیست مقداری شیشه پاک کن را روی سطح تایل‌ها اسپری کنید و سپس به وسیله یک دستمال نخی تمیز آن را خشک کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اسکاچ‌های زبر یا سیم باعث خش افتادن روی پنل‌های آلومینیومی می‌شود.